مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


چهارمين نشست خبري خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال صبح امروز (دوشنبه) در محل آكادمي فوتبال برگزار شد و سرمربي تيم ملي به بيان ديدگاه‌هاي خود در آستانه رقابت‌هاي انتخابي المپيك لندن پرداخت.

ولاسكو در آغاز نشست با تشكر از جمع كثيري از اهالي رسانه و مطبوعات كه در سالن حاضر شده بودند، گفت: عذرخواهي مي‌كنم كه مجبور شديد در ساعات اوليه صبح از نقاط دور به اينجا بياييد. ما در اين چند روزه باقي مانده به المپيك كارهاي زيادي داريم و خيلي سرمان شلوغ است تا بتوانيم خود را براي مسابقات آماده كنيم. يكي از مشكلاتي كه اكنون تيم ملي از آن رنج مي‌برد، تجديد مصدوميت امير غفور است كه بايد ديد كه طي يكي، دو روز آينده اين مصدوميت از ناحيه كتف او برطرف مي‌شود يا نه، همچنين ميرزا جانپور نيز از ناحيه عضلات ساق پا قدري آسيب ديده كه بايد وضعيت او را نيز بررسي كنيم.

وي ادامه داد: واقعا مي گويم كه بايد ايرانيان به بازيكنان خود افتخار كنند، زيرا در دو ماه گذشته واليباليست‌هاي تيم ملي نهايت تلاش خود را به كار بستند تا بهترين نتيجه‌ را بگيرند. ملي‌پوشان واليبال ايران خيلي باز هستند و از نظر ذهني نيز موفق شده‌اند بسيار خود را تغيير دهند، تنها مساله‌اي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه دوست داشتيم يكسري بازي تداركاتي در فاصله باقي مانده تا بازي‌هاي المپيك داشته باشيم،‌اما اين اتفاق امكان پذير نشد . ممكن است با توجه به اين كه با تركيب جوانتري نسبت به قهرماني آسيا و جام جهاني در اين مسابقات شركت مي‌‌كنيم، قدري براي جوانان ما مشكل به وجود آيد. به هر حال بازي‌هاي تداركاتي مي توانست تجربه خوبي براي بازيكناني همچون رضا قرا، ميرزا جانپور و فرهاد قائمي باشد. با اين كه بازي‌هاي تداركاتي مورد نظر را انجام نداديم، اما واقعا آماده هستيم و فكر مي‌كنم كه بازي‌هاي خوبي را داشته باشيم.

وي با اشاره به چگونگي قوانين مسابقات انتخابي المپيك در قاره آسيا، گفت: به نظر من كسب ورودي المپيك در آسيا خيلي عجيب است. آسيا تنها قاره اي است كه تيمهايش اين شانس را ندارند كه دو بار در رقابت‌هاي انتخابي المپيك شركت كنند، تيم‌هاي آمريكاي شمالي، جنوبي و اروپا و حتي تيم‌هاي آفريقايي اگر در مسابقات انتخابي قاره‌اي خود سهميه نگيرند، مي‌توانند در يك رقابت انتخابي المپيكي ديگر شركت كنند، اما در آسيا چنين شانسي وجود ندارد و اين از نظر من خيلي عجيب است، دليلش را نمي‌دانم. اما در مقايسه با تيم‌هاي ساير قاره‌ها اصلا شرايط برابر نيست. بعضي از تيم‌هاي حريف ما بازي‌هاي ليگ جهاني را تجربه كرده‌اند. كره جنوبي مقابل ايتاليا خيلي خوب بازي كرد، همچنين ژاپن و صربستان بازي‌هاي خوبي را انجام دادند. ما فيلم بازي‌هاي آن‌ها را آناليز مي‌‌كنيم، همچنين يكي از دستياران من به نام پائولو از نزديك شاهد برگزاري مسابقات است. حريفان ايران تيم‌هاي خوبي هستند، اما نقاط ضعفي در بازي آن‌ها وجود دارد كه ما آن‌ها را شناسايي كرديم. اين خيلي مهم است كه در شروع مسابقات كه در برابر كره جنوبي و چين بازي داريم، بتوانيم نتيجه‌ بگيريم. همان طور كه مي‌دانيد براي جا افتادن يك تيم در رقابت‌هاي مختلف به زمان نياز است. اميدواريم كه بتوانيم برابر حريفان خود در بازي‌هاي اول خوب بازي كنيم. اين براي ما خيلي مهم است.

در ادامه خبرنگاران به بيان پرسش‌هاي خود از سرمربي تيم ملي پرداختند كه اين سوال‌ و جواب‌ها به شرح زير است:

* نسبت به جام جهاني، تيم ملي ايران شاهد تغيير هفت ملي‌پوش است. شش بازيكن را شما به اردو دعوت نكرديد و آرش كمالوند هم به دليل مصدوميت نتوانست تيم را همراهي كند. ارزيابي شما از اين تغيير در آستانه انتخابي المپيك چيست؟

ـ اين تغييرات به دلايل مختلفي انجام شد. آرش كمالوند و نظري افشار به دليل مصدوميت نتوانستند در تيم باشند. من قبل از بازي‌هاي قهرماني آسيا در ارزيابي كه در ليگ داشتم به اين نتيجه‌ رسيدم كه امير حسيني مي‌تواند به عنوان پاسور اول بعد از پنج سال به تيم ملي باز گردد و خواستم تا سعيد معروف پاسور دوم باشد. در آن مقطع از سعيد معروف خواستم تا تغييراتي در نوع بازي خود انجام دهد. بعد از يك سال تقريبا اين تغييرات حاصل شد و در حال حاضر به اين نتيجه‌ رسيده ام كه معروف مي‌تواند به عنوان پاسور اول بازي كند. البته امير حسيني بازيكن بسيار خوبي است و در جام جهاني و قهرماني آسيا خيلي به ما كمك كرد. به هر حال الان نياز داريم تا تغييراتي داشته باشيم و سعيد معروف به نظر من در حال حاضر بهترين گزينه است. اما اين كه چرا مهدي بازارگرد را دعوت نكردم، دليل اين بود كه به نظرم غفور مي توانست به عنوان پشت خط زن اول در تيم باشد و اين زماني بود كه بايد به غفور فرصت مي‌داديم. اما به هر حال دوست ندارم بازيكنان تيم ملي از نيمكت نشيني ناراحت باشند. كساني را به اردوي تيم ملي دعوت مي‌كنيم كه از نشستن روي نيمكت هم خوشحال شوند. آرش كشاورزي هم قدري از ناحيه كمر مشكل داشت. ليبروي دوم تيم را هم تغيير دادم. باز هم مورد مشابهي مثل بازارگرد وجود داشت و من به بازيكناني نياز دارم كه از روي نشستن روي نيمكت تيم ملي راضي باشند.

* آيا همه بازيكنان دعوت شده انتخاب خودتان هستند؟ چرا عادل غلامي و ميكاييل تاجر را كه در ليگ عملكرد بسيار خوبي داشتند را به اردو دعوت نكرديد.

ـ درباره تاجر بايد بگويم كه او از نظر تاكيتكي مشكل داشت،‌ البته او بازيكن بسيار خوبي است و شايد اگر مربي ديگري جاي من بود، حتما او را دعوت مي‌كرد، اما اين موضوع قدري سليقه‌اي است و بايد ديد كه عملكرد يك بازيكن در قياس با ساير نفرات چگونه است. اما در مورد عادل غلامي بايد مواردي را مطرح كنم. او سال گذشته به اردوي تيم ملي دعوت شد، اما قدري آسيب ديده بود، از وي خواستم تا در طول مدت درماني در اردو بماند، اما گفت كه مي‌‌خواهم به خانه‌ام بروم. اين اصلا درست نيست كه يك بازيكن آسيب ديده به دليل مصدوميت اردو را ترك كند و از نظر من اصلا پسنديده نيست كه اغلب در باشگاه‌هاي ايران رخ مي‌دهد. غلامي از من خواست كه اردو را ترك كند و من نيز به او گفتم اگر بروي ديگر نمي تواني به تيم ملي باز گردي و امير خوشخبر سرپرست تيم ملي نيز اين جمله را به وي گفت. با اين حال عادل غلامي اردو را ترك كرد و ديگر نيز برنگشت. امسال نيز غلامي براي من از طريق چند نفر پيغام فرستاد ، اما خودش نيامد رودررو با من صحبت كند. شايد اگر مي‌آمد و عذرخواهي مي‌كرد، او را در تركيب ملي مي‌پذيرفتم. دقيقا مشابه اين اتفاق براي محمد موسوي افتاد، اما موسوي اردو را ترك نكرد تا مصدوميتش بهبود يافت. اين شرايطي است كه براي همه يكسان است. من خودم بازيكن بوده ام ، دانشجو بوده ام و پسر بوده ام و اين اخلاق‌ها را كه پسرهاي جوان دارند را خوب مي‌شناسم. وقتي يك دانش‌آموز نمي‌خواهد به مدرسه برود، به مادرش مي‌گويد كه سرم درد مي‌كند يا بيمار هستم. حالا در تيم ملي نيز من با چنين مشكلاتي روبرو هستم. اگر كسي مصدوم است و يا به هر دليلي آسيب ديده بايد در اردو درمان شود، نه اين كه به خانه‌اش برود.

* شما قبل از جام جهاني به مردم ايران مژده يك سورپرايز را داديد. آيا در آستانه رقابت‌هاي انتخابي المپيك نيز اين قول را تكرار مي‌كنيد؟

َـ من فكر مي‌كنم كه سورپرايز، قهرماني ايران در رقابت‌هاي انتخابي المپيك است. اين نكته را به بازيكنان هم تاكيد كرده‌ام كه بايد براي قهرماني به انتخابي المپيك برويم. من هيچ وقت دوست ندارم بازيكنانم درباره توپي كه از دست رفته صحبت كنند، بلكه بايد هميشه به توپ‌هاي آينده فكر كنيم. ما نهايت تلاش خود را مي‌‌كنيم تا بهترين نتيجه‌ را بگيريم و در هر مسابقه به پيروزي در همان بازي فكر مي‌‌كنيم.

* در هفته‌‌هاي اخير شاهد شروع جنگ تبليغاتي و رواني از سوي تيم‌هاي كره و ژاپن بوديم، پارك كي وون مربي تيم كره گفته كه انتقام سه بر يك تيمش در تهران را از ايران در رقابت‌هاي انتخابي المپيك مي‌گيرد. آيا شما پاسخي براي او داريد؟

ـ من دوست ندارم با چنين ادبياتي صحبت كنم. شايد اين ادبيات ژورناليست‌ها در كافي شاپ ها باشد، اما ما به عنوان اهالي ورزش تنها بايد در مسابقات حرفي بزنيم. اما سوال من اين است كه چرا بايد از كره يا ژاپن بترسيم، ما هيچ ترسي از روبرو شدن با كره جنوبي نداريم. آن‌ها براي ما قابل احترام هستند مثل تيم‌هاي چين، صربستان و پورتوريكو. هيچ كدام از آن‌ها براي ما فرقي ندارند. من هميشه به بازيكنانم مي گويم كه در مسابقات به من نگاه كنيد و اگر من ترسيدم شما هم بترسيد. اما من هيچگاه از رويارويي با هيچ تيمي نمي‌ترسم. به نظر من تيم‌هاي قدرتمندي در رقابت‌هاي انتخابي المپيك شركت مي‌كنند، اما ايران از آن‌ها بهتر است.

* در رقابت‌هاي جام جهاني شاهد بوديم كه تيم ملي ايران به تدريج در بازي‌هاي آخر از نظر جسماني و رواني افت كرد. چه راه كاري براي جلوگيري از اين موضوع در بازي‌هاي انتخابي المپيك داريد.

ـ من هنوز نمي‌دانم دقيقا چه اتفاقي در بازي مقابل چين افتاد كه به اين تيم در جام جهاني باختيم . به هر حال بازيكنان بايد ذهنيت خود را عوض كنند و با روحيه پا به مسابقات بگذارند. امسال بارسلونا در ليگ اسپانيا دوم شد. در حالي كه شاگردان گوارديولا يك بار رئال مادريد را شكست داده بودند، اما اين كه دوم شدند به اين دليل بود كه تيم‌هاي ضعيف‌تر باختند و مقابل اوساسونا امتياز از دست دادند. فكر مي‌كنم كه بايد به اين نكته توجه داشته باشيم و مثل بارسلونا امتياز از دست ندهيم و در مجموع موفقيت واليبال در رقابت‌هاي انتخابي المپيك فكر كنيم.

* ليست نهايي بازيكنان دعوت شده به تيم ملي براي انتخابي المپيك را كي اعلام مي‌كنيد؟

ـ ما مي‌توانيم تنها 12 بازيكن را به ژاپن ببريم و فعلا منتظر هستيم كه ببينيم نتيجه‌ درمان مصدوميت غفور و ميرزا جانپور به كجا مي‌رسد. قطعا طي دو روز آينده اسامي نهايي را اعلام مي‌‌كنيم، البته من به عنوان سرمربي ترجيح مي‌دهم كه 14 بازيكن را به رقابت‌هاي انتخابي ببرم، اما طبق قوانين فدراسيون جهاني اين امكان وجود ندارد.

* شما در نظر داشتيد تا با چين و پورتوريكو بازي دوستانه داشته باشيد كه اين بازي‌ها لغو شد. با توجه به اين كه اين دو تيم از حريفان اصلي ايران در رقابت‌هاي انتخابي المپيك هستند، به نظر شما در صورت بازي با اين تيم‌ها دست مان برايشان رو نمي‌شد.

ـ اگر ما با هر تيمي بازي كنيم، قطعا روي آن‌ها شناخت پيدا مي‌‌كنيم و حريف نيز متقابلا بازي ما را تحليل مي‌كند ، البته الان مثل گذشته نيست كه فقط از بازي‌هاي مستقيم تيم‌ها عملكرد يكديگر را ارزيابي كنند، بلكه فيلم بازي همه در اختيار حريفان قرار دارد. اما به نظر من در شرايط كنوني اگر با تيم‌هاي آسيايي روبرو مي‌شديم ما مي‌توانستيم بهتر از آن‌ها شرايط را ارزيابي كنيم. در مورد تيم‌هاي اروپايي و آمريكايي مطمئن نيستم،‌ اما درباره آسيايي‌ها مطمئن هستم كه بازي دوستانه مي‌تواند به نفع ما باشد.

* با توجه به احتمال غيبت غفور، به نظر شما رضا قرا و شهرام محمودي مي‌توانند به خوبي در پشت خط زن نفرات مطمئني باشند؟

ـ غفور بازيكن خوبي است كه سابقه حضور در قهرماني آسيا و جام جهاني را دارد و قطعا در اولويت انتخاب ما است، اما اگر او نرسد، شهرام محمودي و قرا نبايد هيچ نگراني داشته باشند، همان طور كه در تيم كاله پس از مصدوميت شهرام محمودي ، رضا قرا خيلي خوب درخشيد مطمئن هستم كه اين دو مي‌توانند در تيم ملي نيز خيلي خوبي كار كنند. به نظر من بازيكن جوان بايد مثل يك بازيكن جوان بازي كند و اگر بخواهد شبيه بازيكن با تجربه عمل كند، دچار اشتباه مي‌شود، من روي بازيكنان جوان تيم حساب مي‌كنم . از طرفي ساير بازيكنان در پست هاي مختلف بسيار با تجربه هستند و ما هيچ نگراني از اين بابت نداريم.

* اگر غفور به مرز آمادگي كامل نرسد، باز هم او را به ژاپن مي‌بريد و نظر شما راجع به سرعتي زن سوم تيم چيست.

ـ غفور ديروز شروع به زدن اسپك كرده و امروز و فردا نيز با تيم تمرين مي‌كند تا ببينيم به مرز آمادگي كامل مي‌رسد يا نه، حالت بينابيني وجود ندارد، اگر آماده بود، قطعا از او استفاده مي‌‌كنيم . اما درباره سرعتي زن سوم بايد بگويم كه من در قهرماني آسيا و جام جهاني از تركيب نادي و موسوي استفاده كردم و فكر مي‌كنم در انتخابي المپيك هم در تمام بازي‌ها از اين دو بهره ببريم. ترجيح مي‌دهم كه بين گزينه‌هاي موجود يك بازيكن آينده دار را براي پست سرعتي انتخاب كنم كه او را نيز تا دو روز آينده معرفي مي‌‌كنيم.

* آيا بازي‌هاي دوستانه تيم ملي از هيچ برنامه منطقي پيروي مي‌كرد و يا اين كه اصلا تفاوتي نداشت كه با كدام تيم‌ها بازي كنيم؟

ـ اگر انتخاب حريفان تداركاتي ايران با من بود، اول تيم‌هاي برزيل، ايتاليا، روسيه و لهستان را انتخاب مي‌كردم و در غير اين صورت دوست داشتم با بلغارستان ، كره ، چين يا كوبا روبرو شوم و يا باز در غير اين صورت انتخاب هاي بعدي من چك و پورتوريكو بودند و اگر اين هم محقق نمي‌شد با ونزوئلا يا مصر. ولاسكو در حالي كه با دست به گردن خود اشاره مي‌كرد، گفت: اما آب تا اينجاي ما بالا آمده بود و چاره‌اي براي انتخاب هاي متنوع نداشتيم. اگر مي توانستم انتخاب كنم، قطعا شرايط فرق داشت.

* كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال هفته‌ گذشته از اين كه به اندازه كافي حمايت نمي‌شود گله مند بود. آيا شما از حمايت هاي انجام شده تا به حال راضي هستيد؟

ـ من با توجه به برنامه‌ريزي اي كه داشتم فكر مي‌كنم كه فدراسيون خوب كار كرد. در مورد باشگاه‌ها هم بايد بگويم كه تعامل خوبي با تيم ملي داشتند. با توجه به اين كه ليگ خيلي فشرده بود بايد از همه تشكر كنم كه كمك كردند تا بازيكنان به تيم ملي برسند. اما فدراسيون خيلي خوب كار كرد و موفق شد كه مشكلات خروج از خدمت بازيكنان را برطرف كند. سال گذشته اين موضوع براي من به كابوس تبديل شد، اما امسال تا حدي اين موضوع برطرف شد و در حال حاضر تمام بازيكناني كه مي‌خواهيم در اختيار داريم و تنها مشكل همان "غلامي" است كه به خودش بر مي‌گردد. در بعضي از مواقع به مشكلاتي بر مي‌خورم كه طرف مقابل مي‌گويد كه اين جزوي از فرهنگ ايران است و بايد كنار بيايي، به نظر من اين پاسخ‌ها اصلا منطقي نيست. من نمي گويم كه فرهنگ ايران را تغيير دهيد، فقط در برخي از موارد با برنامه جلو برويم. مثلا براي گرفتن ويزا از يك ماه زودتر اقدام كنيم و اگر كافي نبود از سه ماه زودتر اقدام كنيم و باز هم اگر كافي نبود از شش ماه جلوتر اقدام كنيم. اين مسايل به راحتي حل شدني است مثلا من خودم روزي كه با رييس جلسه داشتم و بايد ساعت 10 در دفتر داورزني حاضر مي‌شدم، به راننده‌ام گفتم كه ساعت 8:30 به دنبالم بيايد. او هميشه ساعت 9 به دنبال من مي‌آمد. راه دوري هم وجود نداشت، اما من تصميم داشتم كه نيم ساعت زودتر حركت كنم كه هيچ مشكلي به وجود نيايد و با تاخير نرسم. ديگر ربطي به فرهنگ ندارد فقط كافي است كه نيم ساعت زودتر حركت كنيد و نيم ساعت كمتر بخوابيد، همين.

* مسئولان فدراسيون از رايزني با بعضي از تيم‌هاي ليگ جهاني براي تدارك چند بازي دوستانه در تركيه خبر دادند،‌ به نظر شما در فاصله باقي مانده مي‌توانيم بازي تداركاتي داشته باشيم يا ديگر اميدي نيست.

ـ فكر نمي‌كنم بتوان تيمي را هماهنگ كرد. در حال حاضر تمام تيم‌ها با برنامه ريزي كه از قبل داشتند، امكان رويارويي با ايران را ندارند، شايد در روزهاي آخر خوش شانس باشيم و يك بازي تداركاتي را انجام دهيم، اما اين موضوع خيلي بعيد است.

* در ادامه خبرنگاري با گلايه از ولاسكو براي تعامل با رسانه‌ها از وي خواست تا بيشتر مصاحبه كند.

ولاسكو در پاسخ به وي گفت: واقعا من در اين باره هيچ مشكلي ندارم و اگر فدراسيون زمان بيشتري را براي مصاحبه ها تنظيم كند، من از اين موضوع استقبال مي‌كنم ،‌اما وقتي به ايران آمدم متوجه شدم كه خيلي زياد مورد توجه رسانه‌ها هستم. به نوعي كه حس كردم واليبال به من معطوف شده است، اين اصلا درست نيست و دلم مي‌خواهد كه همه مربيان و ساير بازيكنان واليبال در رسانه‌ها جا داشته باشند. از طرفي اگر مي خواستم با همه مطبوعات مصاحبه اختصاصي كنم، قطعا تمام طول روز من به اين كار مي‌گذشت، به هر حال باز هم تاكيد مي‌كنم كه هيچ مشكلي با خبرنگاران ندارم و شما مي‌توانيد با هماهنگي فدراسيون هر هفته‌ يك نشست با من داشته باشيد. به نظرم هفته‌ اي يك جلسه با خبرنگاران خوب است.

* چرا در انتخابي المپيك از وجود كمك مربي ايراني در كادر فني استفاده نمي‌كنيد؟

ـ بر اساس مقرراتي كه وجود دارد ما تنها مي‌توانيم چهار مربي روي نيمكت داشته باشيم كه من ترجيح مي‌دهم كه يك مترجم داشته باشم تا بتوانم موارد تاكتيكي را به بازيكنان انتقال دهم، به همين دليل از احمد مساجدي استفاده مي‌كنم. درباره سيچلو هم بايد بگويم كه او مي تواند به ويژه در تاكتيك‌هاي دفاعي خيلي خوب به من كمك كند و چون هم زبان هستيم، نكات را خيلي سريع به من انتقال دهد، اگر امكان اين وجود داشت كه مربيان بيشتري را به همراه مي‌برديم، من از كمك مربيان ايراني نيز بهره مي‌بردم. نكته اي كه وجود دارد اين است كه تصور ايجاد شده كه اگر هر مربي را به عنوان دستيار خود انتخاب كنم انگار او بهترين مربي ايران است،‌ اما او بهترين مربي است. در صورتي كه من نمي‌خواهم چنين تصوري ايجاد شود، اساسا من بهترين مربي ايران را به عنوان دستيار خود نمي‌خواهم. من كسي را مي‌‌خواهم كه بتواند خيلي خوب بازيكنان را تمرين دهد. ايران واقعا مربيان خوبي دارد كه البته به نظر من بايد بيشتر با واليبال جهان آشنا شوند و نياز دارم كه به كشورهاي مختلف سفر كنند و شيوه‌هاي تمريني واليبال را در نقاط مختلف ببينند.

* اگر در رقابت‌هاي انتخابي المپيك نتيجه‌ نگرفتيد آيا به همكاري با واليبال ايران ادامه مي‌دهيد؟

ـ تجربه به من مي گويد كه هيچ گاه درباره آينده صحبت نكنم. بايد ديد كه شرايط در آينده چگونه خواهد بود، ممكن است فدراسيون واليبال مرا نخواهد. در ايران مواردي بود كه برايم رضايت‌بخش بود و مسايلي را نيز نپسنديدم. به هر حال در حال حاضر تنها به انتخابي المپيك فكر مي‌كنم. من به ايران نيامده‌ام كه پول بگيرم. من براي رقابت بزرگ‌تر و فراتر پا به ايران گذاشتم. من به ايران آمدم تا خودم را بار ديگر ثابت كنم. در حال حاضر تنها مربي واليبال جهان هستم كه با دو تيم در دو قاره قهرمان شدم. با ايران در آسيا و با ايتاليا در اروپا و همچنين مربي‌اي در جهان هستم كه دو مدال جهان دارم، يك مدال برنز با آرژانتين و يك طلا با ايتاليا. به نظر من زمينه‌هاي زيادي براي پيشرفت واليبال در ايران وجود دارد و واليبال ايران مي‌تواند قهرمان جهان هم باشد اما امكانات و ظرفيت‌هاي زيادي نياز است. من فقط يك سوي اين جريان هستم.

در پايان كنفرانس خبري ولاسكو وي با استقبال از حضور خبرنگاران با آن‌ها عكس يادگاري گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com