مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


كاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس در گفت‌وگو با ايسنا، درباره خداحافظي وحيد هاشميان از فوتبال اظهار كرد: وحيد يكي از بهترين فوتباليست‌هايي بود كه فوتبال ايران به خود ديده بود. من خودم زماني كه در اروپا با هم بوديم، از نزديك شاهد تلاش‌هاي وحيد بودم. او هميشه يك بازيكن حرفه‌اي و بااخلاق بود و دوست خوب من بود كه به هر حال تصميم گرفته در اين مقطع از فوتبال خداحافظي كند.

وي افزود: هر بازيكني خودش بايد تشخيص دهد كه چه زماني براي خداحافظي از فوتبال مناسب است. مي‌دانم كه هاشميان از قبل برنامه‌ريزي كرده بود كه اين كار را انجام دهد و كلاس‌هاي مربي‌گري را هم در سطح بالا طي كرده و اميدوارم يكي از بهترين مربيان ايران در آينده شود.

مهدوي كيا با اشاره به رفتار و اخلاق خاص هاشميان گفت: او يك بازيكن كاملا بدون حاشيه بود كه هميشه كار خودش را انجام مي‌داد و به مسائل بيروني هم كاري نداشت. چنين بازيكناني مي‌توانند يك الگوي خوب براي جوانان ما باشند.

كاپيتان نخست پرسپوليس درباره اين موضوع كه چرا چندين سال است فوتباليست‌هايي مثل وحيد هاشميان در فوتبال ايران متولد نمي‌شوند گفت: متاسفانه مشكلات فوتبال ما خيلي زياد شده. ما در بحث فوتبال پايه همچنان ضعيف هستيم و از طرف ديگر دور بودن فوتباليست‌هاي ما از حاشيه مي‌تواند به آن‌ها كمك زيادي بكند.

مهدوي كيا در ادامه با اشاره به نقش هاشميان در موفقيت‌هاي تيم ملي گفت: كمك‌هاي وحيد نقش زيادي در پيروزي‌هاي بزرگ تيم ملي داشت. وحيد به ويژه در صعود ايران به جام جهاني 2006 كمك زيادي كرد و به نظر من بايد به نحو شايسته‌اي از اين بازيكن تقدير كنند.

وي درباره پيروزي پرسپوليس در آبادان گفت: بازي خيلي سختي بود. ما با شرايط خاصي گام به اين بازي گذاشته بوديم. تغييرات زيادي در تركيب ما نسبت به فصل گذشته به وجود آمده بود و سرمربي ما هم دير به جمع ما اضافه شده بود. آب و هواي گرم آبادان هم كار را سخت‌تر كرده بود اما استراتژي ما اين بود كه حريف را خسته كنيم و سپس به دنبال گلزني باشيم كه ديديد كار مربي ما در اين ميدان جواب داد. به نظر من سه امتياز شيريني از آبادان كسب كرديم و مي‌توانيم در باز‌ي‌هاي بعد هم به اين روند خود ادامه دهيم.

مهدوي كيا درباره نيمكت‌نشيني خود در اين بازي به ايسنا گفت: به هر حال نظر سرمربي تيم اين بود كه من بازي نكنم. بازي‌هاي زيادي در اين فصل بايد برگزار شود و پرسپوليس هم مهره‌هاي بسيار خوبي دارد كه هر كدام مي‌توانند در زمان خاصي به كمك تيم بيايند و براي پرسپوليس كارساز باشند.

هافبك پرسپوليس همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا محروميت پرسپوليس از حضور تماشاگران در دو بازي نخست خانگي اين تيم را اذيت نمي‌كند گفت: متاسفانه به خاطر اتفاقاتي كه فصل قبل افتاد، ما تماشاگران‌مان را در اختيار نداريم. دوست داشتيم در فصل جديد بخشش شامل حال تماشاگران ما شود تا آن‌ها بتوانند بازي تيم محبوب خود را از نزديك ببينند اما به هر حال اين قانوني است كه اعمال شده و ما هم همه سعي و تلاش‌مان را مي‌كنيم كه در غياب هواداران‌مان بهترين نتايج را رقم بزنيم و قلب آن‌ها را شاد كنيم.

مهدي مهدوي كيا در ادامه درباره اين موضوع كه قدرت دو تيم پرسپوليس و استقلال پس از اضافه شدن جواد نكونام به آبي‌پوشان را چطور ارزيابي مي‌كند گفت: هر دو تيم به دنبال يارگيري در نقاط ضعف خودشان بودند. پرسپوليس هم با جذب بازيكناني جديد سعي كرد ضعف‌هاي خود را تبديل به نقطه قوت كند. اين خيلي خوب است كه امسال هر دو تيم مهره‌هاي قدرتمندي دارند و اين باعث مي‌شود كه ليگ ما زيباتر شود. هرچقدر استقلال و پرسپوليس قوي‌تر باشند، تيم ملي ما هم قوي‌تر است و رقابت نزديك اين دو تيم به داغ شدن ليگ كمك مي‌كند.

وي درباره اين موضوع كه برخي معتقدند همانند ليگ اسپانيا امسال قهرماني براي يكي از تيم‌هاي استقلال يا پرسپوليس رقم خواهد خورد گفت: نمي‌توان به طور قاطع از اين موضوع صحبت كرد كه با قوي شدن پرسپوليس و استقلال، فوتبال ما دو قطبي مي‌شود. تيم‌هاي ديگر هم مهره‌هاي خوبي جذب كرده‌اند و شرايط مناسبي دارند. بايد ببينيم در ادامه فصل هر تيم چه شرايطي خواهد داشت.

كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال در پايان درباره اين موضوع كه با بازگشت نكونام به ليگ ايران تعداد لژيونرهاي فوتبال ايران در اروپا باز هم كمتر مي‌شود گفت: از يك نظر اين خوب است كه ستاره‌هاي ما به ليگ‌مان برمي‌گردند اما از طرف ديگر بازگشت اين لژيونرها براي فوتبال ما آنچنان خوب نيست. زماني بود كه ما فقط 10 ـ 12 لژيونر در آلمان داشتيم. همه اين‌ها پيامدهاي روشن و واضحي براي فوتبال ما دارد. قطعا عدم صعود ما به جام جهاني در كاهش تعداد لژيونرها تاثيرگذار است چرا كه اين جام براي بازيكنان آسيايي ويترين بزرگي است تا از طريق آن بتوانند به فوتبال اروپا بروند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com