مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


اواسط فصل گذشته بود که هادي عقيلي مدافع ملي پوش تيم العربي قطر اعلام کرد ديگر قصد ندارد در ليگ قطر بازي کند و به احتمال زياد مجددا به ليگ ايران بر مي‌گردد. با وجود اين پيشنهاد باشگاه القطر باعث شد تا عقيلي از تصميمش منصرف شود و حداقل يک فصل ديگر در اين کشور بازي کند.

عقيلي مي‌گويد اگرچه ليگ قطر نسبت به ليگ ايران سبک تر است، اما تعداد بازي‌ها در قطر آنقدر زياد است که گاهي خود بازيکنان هم نمي‌دانند در کدام رقابت‌ها به ميدان مي‌روند!

او در کنار توضيح تجربياتش از ليگ قطر مي‌گويد که به آندرانيک تيموريان براي حضور در قطر مشورت داده است و اطلاعات کافي از تيم الخريطيات در اختيار او قرار داده است. علاوه بر اين مدافع ملي پوش ايران از حضور جواد نکونام هم در ليگ قطر استقبال کرد. او معقتد است جمع بازيکنان تيم ملي با نکونام در قطر حسابي جمع مي‌شود.

مشروح مصاحبه عقيلي با مهر در زير مي‌آيد:

* با وجود اينکه عزمتان را براي برگشت به ليگ ايران جزم کرده بوديد، چه شد که يکباره تصميم گرفتيد در ليگ قطر بمانيد؟
- نزديک نيم فصل ليگ قطر بود که دچار مصدوميت شديد شدم و تصميم گرفتم حتما فوتبالم را در ايران ادامه بدهم. وقتي در کشورهاي عربي مصدوم مي‌شوي شرايط خاصي براي آدم بوجود مي‌آيد و کار سخت‌تر مي‌شود.

* يعني بازيکن مصدوم اينقدر زود از چشم باشگاه‌هاي عربي مي‌افتد؟
- نه به اين شکل، اما به قول معروف آنجا "پهلوان زنده را عشق است"! وقتي دنده من شکست تا يک ماه قادر نبودم بازي کنم. مصدوميت من جزو آسيب ديدگي‌هاي نادر بود و شرايط برايم سخت شد. به همين خاطر مي‌خواستم به ايران برگردم، ولي بعد از پيشنهاد باشگاه القطر قبل از پايان فصل به دستم رسيد و من هم قبول کردم.

* مهمترين ويژگي ليگ قطر چيست؟
- در ايران بازيکنان خوب در تمام تيم‌ها هستند و بازي کردن کنار آنها بهتر است، اما در قطر بازيکنان خوب زياد نيستند. شايد در سه يا چهار تيم بازيکنان تيم‌هاي ملي را جمع کرده‌اند و از ليگ‌هاي خارجي هم بازيکنان خوبي اضافه کرده‌اند. ولي تيم‌هايي که از لحاظ مالي در درجه دوم هستند نمي توانند کاري بکنند. در واقع تيم‌هايي که پسران امير قطر مالک آن هستند از بقيه تيم‌ها قوي‌ترند و راحت‌تر کار مي‌کنند. باشگاه‌هايي مثل السد، الجيش و لخويا از اين دست هستند. اما تيم العربي که من در آن بازي مي‌کردم به زور اداره مي‌شد و از نظر مالي قوي نبود.

* ليگ قطر از نظر فني ارزش تجربه کردن داشت؟
- من هميشه دوست داشتم که يک ليگ خارجي را تجربه کنم. طبيعتا هر بازيکني دوست دارد در اروپا بازي کند. در يکي از کشورهاي انگليس، ايتاليا، اسپانيا، آلمان و تا حدودي فرانسه. کشورهاي ديگر اروپايي ارزش رفتن ندارد. من هم که در کل پيشنهادي از اين کشورها نداشتم و تصميم گرفتم به قطر بروم.

* اما خيلي‌ها معتقدند ليگ قطر مانند امارات از نظر فني پيشرفتي براي بازيکنان ندارد و ليگ آن حتي از ليگ ايران سبک‌تر است.
- قبول دارم که ليگ قطر سبک‌تر است، ولي تعداد بازي‌هاي يک تيم با مسابقاتي که براي شيخ‌هاي مختلف برگزار مي‌کنند جبران مي‌شود! به عنوان مثال قبل از شروع ليگ اصلي، مسابقاتي برگزار مي‌شود که هر تيم پنج بازي انجام مي‌دهد تا قهرمان آن مشخص شود. اواسط ليگ هم مجددا جام‌هاي عجيب و غريبي دارند که گاهي خودمان هم نمي‌فهميم چه بازي‌هايي انجام مي‌دهيم!

* چقدر از القطر شناخت داريد؟ در جريان خريدهاي آنها هستيد؟
- بله، آنها علاوه بر من يک بازيکن از لخويا گرفته‌اند که فصل گذشته در بازي برگشت ليگ قهرمانان هم به سپاهان گل زد. به نظرم يک بازيکن ديگر هم جذب کنند.

* با اين حساب از تيم العربي بهتر است؟
- همين که مربي القطر از مربي العربي بهتر است، خودش کلي مزيت است. پارسال العربي مشکل مربي داشت. من از قبل نمي‌دانستم، اما وقتي به قطر رفتم فهميدم که اين تيم از نظر مربي و کادر فني وضعيت جالبي ندارد. العربي 14 سال است که در سه جام معتبر قطر هيچ مقامي کسب نکرده. ضمن اينکه يکسري آدم دور و بر اين تيم هستند که نمي‌گذارند العربي موفق باشد. العربي تنها تيم ليگ قطر است که بدون شيخ اداره مي‌شود. اين تيم نظم خاصي نداشت و همه چيز آن ظاهري بود. آنها راحت مربي عوض مي‌کردند. نکته جالب اينکه العربي تنها تيم قطري است که مربي قطري دارد! هيچ تيمي در قطر مربي بومي سر کار نمي‌گذارد.

 

* آندرانيک تيموريان هم که به تيم الخريطيات پيوست. او قبل از ثبت قراردادش با شما مشورت کرد؟
- آندو از من سئوال‌هايي درباره اين تيم و ليگ قطر پرسيد و من هم تا جايي که اطلاعات داشتم کمکش کردم. بدون تعارف به تيموريان گفتم که الخريطيات تيمي است که در ميانه جدول قرار دارد و 100 درصد براي قهرماني بسته نمي‌شود. بقيه تيم‌ها هزينه هنگفت مي‌کنند که باشگاه القطر يا الخريطيات به پاي آنها نمي‌رسند.

* نگران اين نيستيد که حضور شما و تيموريان باعث پسرفت فوتبالتان شود؟
- من نمي‌توانم راجع به تيموريان نظر بدهم، اما من ديگر نبايد با 31 سال سن دنبال پيشرفت باشم! من بايد خودم را در يک حد از آمادگي نگه دارم. من در ليگ قطر حتي توانستم جزو سه بازيکن برتر آسيا قرار بگيرم و امسال هم در تمام بازي‌هاي تيم ملي حضور داشتم. به همين خاطر وقت اين است که خودم را آماده نگه دارم. ضمن اينکه ليگ قطر حاشيه ندارد و کار در آن راحت است. قطعا خيال تيموريان هم از بابت حاشيه‌ها راحت است.

* حتما از پيشنهاد باشگاه الغرفه با نکونام هم با خبري؛ با او صحبتي درباره حضورش در قطر نداشتي؟
- من هم در همين حد شنيده‌ام که الغرافه خواهان اوست و پول خوبي براي رضايتنامه نکونام مي‌دهد. ولي هيچ صحبتي با او نداشتم.

* با حضور نکونام در قطر جمع بازيکنان تيم ملي حسابي جمع مي‌شود.
(مي خندد) بله، براي فوتبال ايران بد نمي‌شود! ايراني‌ها چند سال است که در قطر نبودند. حالا اين فرصت پيش آمده که مي‌توانيم چند بازيکن در اين کشور داشته باشيم. به نظرم چيز خوبي مي‌شود!

* بعد از بازي تيم ملي ايران با قطر انتقاد زيادي به نحوه بازي تيم ايران وارد شد. اين انتقادها را قبول داري
* بله، خودمان قبول داريم که بازي خوبي نبود. البته از بازي با ازبکستان خيلي بهتر بوديم، ولي در ورزشگاه آزادي بايد بهتر از اين باشيم. ما به خاطر بازي بسته قطر نتوانستيم موقعيت زيادي ايجاد کنيم. به نظرم بايد راهکارهايمان را عوض کنيم که به نظرم در بازي بعدي تيم ملي اين کار را حتما انجام مي‌دهيم.

* خيلي‌ها بعد از اين تساوي نگران صعود تيم ملي به جام جهاني شدند.
- نمي‌دانم چرا بعضي‌ها اينقدر نااميدانه صحبت مي‌کنند. ما بايد از دو بازي اول چهار امتياز مي‌گرفتيم که گرفتيم. فقط جاي امتياز گرفتن ما بر عکس شد. هنوز اتفاق خاصي رخ نداده است. خدا را شکر که شوکي که به تيم ملي وارد شد، با يک تساوي بود نه شکست. بايد اين تساوي را به فال نيک گرفت!

* اين روزها در فوتبال ايران حرف از لغو جام حذفي جهت راحت‌تر بودن کار تيم ملي براي صعود به جام جهاني است. به نظر شما اين کار منطقي است؟
- به هيچ عنوان موافق اين کار نيستم. حذف جام حذفي فقط پاک کردن صورت مسئله است. درست مثل تصميم سازمان ليگ براي 16 تيمي کردن ليگ. بايد نگاه سخت‌افزاري به فوتبال ايران تغيير کند. در کنار آن مربيان خوب بخصوص مربيان بدنساز و تمرين دهنده به روز را وارد ليگ شوند. بايد زيرساخت‌ها را فراهم کنيم تا به جاي اين کارهاي صوري، ليگ يا جام حذفي بدون تعطيلي تا انتها برگزار شود. به نظرم غلط‌ تر از 16 تيمي کردن ليگ، تصميم فدراسيون براي برگزار نشدن جام حذفي است.

* چه زماني براي حضور در تمرينات القطر مي‌رويد؟
- آخر هفته به قطر مي‌روم. قبل از شروع ليگ و همزمان با ماه رمضان مسابقاتي برگزار مي‌شود که تيم‌هاي قطري در آن حضور دارند. بعد از ماه رمضان هم به احتمال زياد يک اردو در مادريد اسپانيا داريم و پس از آن براي شروع ليگ قطر آماده مي‌شويم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com