مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


میلیون ها آسیایی و آمریکایی بامداد دوشنبه شاهد وقوع پدیده خورشید گرفتگی بودند.
این خورشید گرفتگی بامداد روز دوشنبه در چین ، تایوان و ژاپن قابل مشاهده بود. این پدیده تا سیزده هزار و ششصد کیلومتری اقیانوس آرام ، تا تگزاس گسترده شد و روز یکشنبه به وقت تگزاس قابل رؤیت بود.
خورشید گرفتگی حلقه ای پدیده ای نادر است و هنگامی روی می دهد که ماه در دورترین فاصله خود نسبت به زمین ، در مقابل خورشید قرار می گیرد و نمی تواند آن را به طور کامل بپوشاند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، وجود ابر در بخش وسیعی از جنوب شرقی چین و نیز هنگ کنگ مانع از این شد که این پدیده در این مناطق به وضوح قابل مشاهده باشد ؛ اما مردم سراسر ژاپن به رغم وجود آسمانی نسبتا ابری توانستند شاهد وقوع این پدیده باشند.
این پدیده بین ساعت هفت و سی دقیقه تا هفت و سی و پنج دقیقه به وقت توکیو روی داد. این نخستین خورشید گرفتگی از این نوع است که طی بیست و پنج سال گذشته در ژاپن و طی یکصد و هفتاد و سه سال گذشته در توکیو ، قابل رؤیت بود. همچنین از حدود هزار سال پیش ، این پدیده برای نخستین بار است که چنین گستره ای از ژاپن را از کاگوشیما (در جنوب شرقی) تا فوکوشیما (در شمال غربی) فرا گرفته است.
مردم غرب آمریکا نیز در ایالت یوتا ، در جنوب غربی آمریکا و شهر لوس آنجلس بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی ، شاهد این خورشید گرفتگی بودند که در نقطه اوج آن تقریبا هشتاد و شش درصد سطح خورشید پوشیده شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com