مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


از هشتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر تا به امروز در سال‌هاي اخير رشد بازيکنان خارجي در ليگ ايران بيشتر شده است اما دقايق حضور اين بازيکنان در مسابقات کاهش يافته است، در حاليکه آنها در ليگ يازدهم براي هر دقيقه بازي 246 هزار تومان از باشگاه‌ها پول دريافت کرده‌اند.

در هشتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور 48 بازيکن خارجي حضور داشتند که 63539 دقيقه براي تيم‌هاي خود به ميدان رفتند و تنها 11 نفر آنها کمتر از 500 دقيقه در طول فصل براي تيم خود بازي کردند.

در نهمين دوره ليگ برتر 49 خارجي حاضر در ليگ 59507 دقيقه بازي کردند که 9 نفر آنها کمتر از 500 دقيقه براي تيم خود به ميدان رفتند که شاهد رشد تعداد بازيکنان و کاهش شديد حضورشان در زمين مسابقه بوديم.

با توجه به اينکه در ليگ دهم تعداد بازيکنان خارجي 7 نفر بيشتر از ليگ نهم بود و تعداد آنها به 56 نفر رسيد اما باز هم شاهد کاهش دقايق حضور آنها در تيم‌ها نسبت به ليگ گذشته بوديم. اين نفرات 59408 دقيقه براي تيم‌هاي ليگ برتري بازي کردند و تعداد 20 نفر آنها زير 500 دقيقه در تيم‌هاي خود به ميدان رفتند.

در ليگ يازدهم تعداد بازيکنان خارجي يک نفر کمتر از ليگ دهم بود اما اين نفرات 53525 دقيقه در اين دوره از ليگ به ميدان رفتند که 21 نفر آنها زير 500 دقيقه و 4 نفرشان اصلا در مسابقات به ميدان نرفتند. اين درحالي است که در ليگ دهم براي 56 بازيکن خارجي 11 ميلياردتومان يعني دقيقه‌اي 196 هزار تومان و در ليگ يازدهم حدود 13 ميليارد تومان يعني دقيقه‌اي 246 هزار تومان هزينه شده است.

اين در حالي است که طبق گفته عزيزالله محمدي بازيکنان آفريقايي در ليگ خود بيش از 50 هزار دلار دريافت نمي‌کنند و حاضرند با دريافت مبلغي کمتر از 100 هزار دلار در تيم‌هاي ايراني بازي کنند اما متاسفانه رقم‌هاي دريافتي آنها بيش از اين مبالغ بوده که اکثر اين مبلغ به خود بازيکنان هم تعلق نمي‌گيرد.

عزيز محمدي رئيس اتحاديه فوتبال باشگاه‌هاي کشور با بيان اين مسائل گفت: فصل گذشته 55 بازيکن خارجي در ليگ ايران حضور داشتند که کمتر از 15 نفر آنها براي باشگاه‌هاي خود مفيد بودند. ما براي اين قوانيني را جهت جذب بازيکنان خارجي به کار بستيم که جلوي اين اتفاقات گرفته شود که اميدوارم مديران در جذب بازيکنان خارجي دقت بيشتري داشته تا جذب اين نفرات به سود آن تيم و فوتبال ايران باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com