مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


در آستانه رقابت هاي المپيک باز هم اتفاقات بسيار عجيبي در ورزش کشورمان رخ داد و اين بار فدراسيون تيروکمان در متن قرار گرفت. عصر ديروز بود که مسئولان فدراسيون تيروکمان با انتشار متني مبني بر درخواست هاي عجيب دو ملي پوش المپيکي اين رشته فضاي تيروکمان را ملتهب تر از قبل کرد. محمد علي شجاعي در گفتگو با مهر واکنش نشان داد و گفت که زهرا دهقان و ميلاد وزيري درخواست هاي نامعقولي داشته اند و با گلايه از آن ها تاکيد کرد که متاسفم چنينن افرادي را ملي پوش خطاب مي کنيم.

در همين راستا ميلاد وزيري در گفتگو با خبرنگار مهر دست به افشاگري و شفاف سازي موضوع زد که در ادامه مي آيد:

خواستند آبروي 12 ساله من را ببرند
واقعا براي فدراسيون متأسفم من و دهقان صادقانه به فدراسيون رفتيم و آن چيزي که در دلمان بود را بيان کرديم. طبق گفته خود شجاعي که اعلام کرده بود هر کاري براي موفقيت شما در المپيک خواهم کرد ، به فدراسيون رفتيم و صادقانه با او صحبت کرديم. هدف ما کمک به تيم ملي بود اما متاسفم که آن ها ناجوانمردانه جلو آمدند و با صحبت هاي کذب در رسانه ها خواستند آبروي 12 ساله ورزشي ام را از بين ببرند. طي اين مدت تمام افرادي که تير انداخته اند من را مي شناسند و با شخصيتم آشنايي دارند و مي دانند که وزيري چه جور آدمي است اما اين ها خواستند که آبروي من را ببرند.

اردوي ترکيه، سفر سياحتي بود تا اردوي تدارکاتي
پيش از مسابقات آمريکا اردويي را در ترکيه برگزار کرديم که در خصوص آن حرف هاي بسيار زيادي دارم اما ترجيح مي دهم در حال حاضر صحبتي از آن به ميان نياورم اما در همين حد بدانيد که به نظرم اردوي ترکيه اردويي نبود که بخواهد به ما کمکي کند و بيشتر شبيه يک سفر توريستي بود تا اردوي تدارکاتي!! فدراسيون ما را به ترکيه فرستاد تا بگويد که ملي پوشان را به اردوي تدارکاتي اعزام کرديم. جالب اينکه در آنجا نه محيط ، محيط تمريني بود و نه ورزشکار حرفه اي در آن محل حضور داشت. حرف هاي زيادي در اين راستا دارم که در صورت لزوم آنها را بيان مي کنم.

مربي تيم ملي بلد نبود کمان را تنظيم کند
در اردوي ترکيه قطعه اي از کمان حامد فوري که قرار بود به رقابت هاي آامريکا اعزام شود ، شکسته شد. وي يک هفته به همين دليل در اردوي ترکيه تيري نزد. پس از يک هفته کمان او را تعمير کردند. در ايران هم به دليل اينکه مربيان تيم ملي بلد نبودند کمان وي را تنظيم کنند ، يک هفته تير نزد. يک ورزشکار 14 روز مانده به آغاز رقابت هاي جهاني که حکم کسب سهميه هم دارد ، حتي يک تير هم ننداخته است. مريم محمودي هم که قرار بود در رقابت هاي کسب سهميه شرکت کند ، يک روز کامل را به دليل اينکه مربيان تيم ملي بلد نبود "ناکينگ پوينت بستن" را انجام بدهند، از دست داد. اين کاري است که ابتدايي ترين ورزشکاران تيروکمان هم آن را بلد هستند اما کمک مربي تيم ملي يک روز کامل نتوانست آن را تنظيم کند. محمودي با همين شرايط در مسابقات آمريکا شرکت کرد.

چرا کسي رقابت هاي آمريکا را آناليز نکرد؟
وزير در ادامه گفتگويش با خبرنگار مهر گفت: تهديدهايي که از سوي فدراسيون در خصوص مصاحبه کردن صورت گرفته بود و نبود امکانات و همچنين اتفاقاتي از اين قبيل هم بماند. با وجود تمام اين شرايط در رقابت هاي آمريکا شرکت کرديم . نمي دانم چرا رقابت هاي آمريکا را آناليز نکردند؟ چرا در گذشته که کوچکترين اتفاقي رخ مي داد، صداي همه در مي آمد اما چرا در چنين شرايطي کسي صحبت نمي کند.؟ اگر به نتايج مراحل مقدماتي مسابقات نگاه کنيد خواهيد ديد در انتخابي مرحله اول ، رکورد تمام ملي پوشان بسيار پايين است اما در مرحله انتخابي دوم اختلاف امتياز کماندارن ايران با رکورد قبلي خودشان به 15 امتياز مي رسد.

سليم اف حرفهايي پشت سر مي زد که به ضررم تمام شد
در مرحله اول انتخابي رقابت هاي آمريکا رکورد 325 را زدم و نفر سيزدهم شدم اما در مرحله دوم 341 زدم و نفر اول در آن مرحله شدم. چه اتفاقي رخ مي دهد؟ چرا از مربيان در اين راستا بازخواست نمي شود؟ در مرحله اول "سليم اف" به عنوان سرمربي و "کردي" به عنوان کمک مربي و "واعظي" هم نمي دانم به چه عنواني پشت سر ورزشکاران ايستاده بودند و حرف مي زدند. در زمان تير زدنم ، "سليم اف" حرف هايي را پشت سرم مي زد و کارهايي را انجام مي داد که واقعا به ضررم تمام شد و من رکورد اولم را خراب کردم. اين اتفاق براي تمام بچه هاي تيم ملي رخ داده است.

مربيان تيم ملي تمرکزمان را در زمان تير زدن برهم زدند
صحبت هاي "سليم اف" غير فني و غير حرفه اي بود . وقتي يک ورزشکار در خط قرار مي گيرد تا تير بزند ديگر مربي نبايد شروع به صحبت کردن بکند و بايد اجازه دهد ورزشکار تمرکزش را حفظ کند. مربي بايد حواسش جمع باشد که اگر ايراد کوچکي در استيل ورزشکار وجود داشت ، پس از خارج شدن او از خط به ورزشکار گوش زد کند. نه اينکه هنگامي که ورزشکار در خط قرار مي گيرد ، بگويد ، تمرکز کن و روحيه ات را حفظ کن را بزند. اين حرف ها حرفه اي نيست. مسابقات مختلف را نگاه کنيد ، کدام مربي پشت خط مي ايستد و مدام صحبت مي کند. تيروکمان مانند فوتبال نيست. با چنين کارهايي تمرکز همه را بر هم زدند. در اين راستا با شجاعي صحبت کرديم و او هم پذيرفت و به سليم اف گفت کاري با بچه ها نداشته باشد.

بهترين مربي جهان هم نمي تواند در اين شرايط کمکي به من کند
در مرحله انتخابي دوم که هيچ کس کاري با ما نداشت، ديديد که چقدر رکورد ملي پوشان ارتقاء پيدا کرد و من در اين مرحله اول شدم. در رقابت بين 8 نفر نهايي، فشار به حدي بالا است که يک نفر بايد تير زدن ورزشکار را مديريت کند. در اين مرحله ورزشکار 3 تير بيشتر ندارد و اگر آن ها را اشتباه کنيد مسابقه برايش تمام مي شود. کوچکترين اشتباه صورت گرفته از سوي من را مربي بايد سريعا گوشزد کن تا آن را رفع کنم. اين هم ايراد "سليم اف" نيست چرا اگر اگر بهترين مربي دنيا هم در اين شرايط کنارم باشد نمي تواند کمکي به من بکند چرا که از استيل و نحوه قرار گرفتن من مطلع نيست. تيروکمان رشته اي است که تيکه به تيکه و عضله به عضله مربي براي ورزشکار مي سازد. دقيقا مانند يک پازل مي ماند. "سليم اف" هم از پازل بدني ام اطلاعي ندارد که بخواهد کمکي به من کند. به همين دليل تاکيد داشتم که مربيان کره اي در کنارم باشند. در مراحل حذفي هم وقتي که در حال رقابت با ورزشکار انگليسي بودم مي توانستم خيلي بهتر با او مبارزه کنم و خيلي راحت بين 4 نفر برتر قرار بگيريم اما نشد.

نمي دانم براي کمک آمده اند يا زدن!
به غير از اين موضوعات، حرف هاي زيادي به ما زدند و فشار بالايي به ملي پوشان وارد کردند. وقتي واعظي به عنوان رييس کميته تيم هاي ملي و به عنوان سرپرست تيم که کار مربيگري هم مي کرد به بچه ها مي گويد، شما ها لياقت پوشيدن لباس تيم ملي را ندارد ، آيا اين آدم مي خواهد به تيم ملي کمک کند يا در حال ضربه زدن به آن است؟ ما به او حمله ور نشديم. اين حرف ها چيست که آقايان مي زنند. اين ها دارند ايرادات و اشتباهاتشان را با اين کارها توجيه مي کنند. به هيچ وجه در آمريکا درگيري رخ نداد اما تاکيد مي کنم که به همين دليل با واعظي بحث لفظي داشتيم.

وزير ادامه داد: او حقي ندارد که به من بگويد لياقت دارم يا ندارم. نمي دانم با اين کارها کمک مي کند يا ضربه مي زند؟ يا "سليم اف" يک ساعت پيش از آغاز رقابت تيمي مي گويد زماني که به ايران برگرديم تمام تيم ملي را عوض مي کنم. يا نمي دانم اگر فلان کماندار را آورده بودم بهتر از شماها بود. آيا اين حرف يک ساعت مانده به آغاز رقابت هاي کسب سهيمه در روحيه ورزشکار اثر مثبت مي گذارد؟ نمي دانم باري کمک کردن آمده اند يا براي زدن تيم ملي؟

مگر پشت پرده چه خبر است که اجازه نمي دهند حرف هايم پخش شود؟
عضو تيم ملي ايران در ادامه گفتگويش با خبرنگار مهر تصريح کرد: اين ها 30 درصد حرف هايم بود. وقتي وارد تهران شديم ، 2 رسانه تصويري با ما مصاحبه کردند. سوالم اينجا است چرا مصاحبه هاي ما از تلوزيون پخش نشد؟ چرا ميلاد وزيري اين همه مصاحبه نوشتاري کرد ، يا ناقص آن ها را نوشتند يا اصلا ننوشتند؟ اين ها از کجا نشات مي گيرد؟ چه کسي به رسانه ها مي گويد که چنين کارهايي را انجام ندهد؟ خودتان هم مي دانيد که از سوي فدراسيون تحت فشار قرار مي گيرد. خبرنگاري به من زنگ زد و گفت که به من تاکيد کرده اند که ننويس يا به من گفته اند تصويرتان را پخش نکنم. اين ها يعني چي؟ مگر پشت پرده چه خبر است که نمي گذارندحرف هايم پخش شود.

مي خواهند وزيري و دهقان را خراب کنند
مگر مي شود من به "سليم اف" بي احترامي کنم. من در زمان او تيروکمان را آغاز کردم. اگر يک درصد هم از وي فرا گرفته باشم ، مديونش هستم و وظيفه دارم به اين مربي احترام بگذارم. ضمنا شرايط خانوادگي ام اجازه نمي دهد به او بي احترامي کنم. از او چيز هايي ياد گرفته ام اما از اين مربي ايراداتي هم گرفته ام. کار وي اشتباه است اما هيچ موقع بي احترامي به سرمربي تيم ملي نکردم. اين ها حرف هايي است که مي خواهند با زدن آن ، وزيري و دهقان را زير سوال ببرم.

شجاعي براي خودش دشمن فرضي درست کرده است
شجاعي براي خودش دشمن فرضي درست کرده است. به خودش هم در آمريکا اين موضوع را گفتم. نمي دانم با چنين کاري هايي مي خواهند شخصيت چه افرادي را زير سوال ببرند. نمي دانم شايد چون خودش مي خواهد رييس فدراسيون شود و مي خواهد سايرين را زير سوال ببرد. بنظرم کار درستي انجام نمي دهد. او اگر مدرکي دارند ، رو کنند اما اگر مدرکي ندارند و روي هوا چنين صحبتي مي کنند کار درستي انجام نمي دهند و در حال زير سوال بردن شخصيت افراد هستند.

صفايي به فدراسيون سر و سامان داد
وزير در ادامه خاطرنشان کرد: با کسي تعارف ندارم صفايي 8 سال در اين ورزش زحمت کشيده است. زماني که صفايي وارد اين فدراسيون شد ، تيروکمان 5 تيرانداز بيشتر نداشت و در آشغال ورزشگاه آزادي تمرين مي کرديم. او فدراسيون را از آن حالت به اين حالت در آورد و سر سامان داد. گرچه وي از فدراسيون رفته است اما آن قدر بي چشم و رو نيست که بيايم و بگويم صفايي کاري نکرده است. زمان صفايي هم ايراداتي به خيلي از عقايد وي داشتم اما باز هم دليل نمي شود بگوييم او کاري نکرده است. نتيجه که ما در آمريکا کسب کرديم ،به دليل زحمات 8 ساله صفايي و مريبان کره اي بود. نتايج آمريکا ربطي به فدراسيون کنوني ندارد اگر اين فدراسيون هم 4 سال ديگر خوب کار کند از آن هم تشکر مي کنم. زماني که شجاعي به عنوان سرپرست فدراسيون معرفي شد به صفايي زنگ زدم و گفتم که آيا اجازه مي دهيد ما در اردوهاي تيم ملي شرکت کنيم؟ او هم گفت اين چه حرفي است که مي زيند شما به دليل مملکت بايد برويد نه به خاطر من.

عضو تيم ملي تيروکمان در ادامه گفتگويش با خبرنگار مهر گفت: مي خواهم در پايان بگويم که در جلسه با شجاعي وي به ما گفت اگر در المپيک نتيجه نگيريم نه وزارت ورزش و نه کميته ملي من را باز خواست نمي کند. وقتي در تلويزيون گريه کردم و همه مسخره ام کردند ، براي امروز بود چون مي توانستيم در آمريکا سهميه تيمي بگيرم. ضمنا صحبت هاي ما با شجاعي درخصوص مربيان کره اي بود نه مربيان داخلي و اين سرپرست فدراسيون بود که به ما گفت نامه اي کتبي بنويسد و چند نفر را به عنوان مربي داخلي در صورت عدم بازگشت مربيان کره اي معرفي کنيد.

وزير که امروز دوشنبه از سوي فدراسيون کنار گذاشته شد ادامه داد: شجاعي فقط به فکر منافع شخصي خود و غرض ورزي است. اگر امروز من را خط نمي زد ، پس از المپيک 2012 لندن از تيم ملي خط مي زد.ما چون مقابل حرف هاي ناحق و تحميلي او ايستاديم و اعتراض کرديم ، شجاعي عقده ي آن کارها را سرمان در آورد.

وزير خاطرنشان کرد: رکوردهاي آمريکا و 6 ماه اخير را نگاه کنيد و اختلاف بين من و سايرين را مشاهده کنيد. اين آدم منافع ملي و مملکت اصلا برايش اهميت ندارد و مهم نيست. فکر مي کند با اين کار به وزيري ضربه زده است اما بايد بگويم که من ضربه اي نخوردم. شما به مردم و ملت ضربه زديد. وقتي شجاعي مي گويد که اگر هر نتيجه اي بگيرم نه کميته ملي المپيک و نه وزارت ورزش مرا بازخواست نمي کند ، واقعا براي اين وزارت و کميته متاسفم که مديرش به خود اجازه چنين صحبتي را به خود مي دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com