مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


عزيز محمدي در جمع خبرنگاران درباره خصوصي سازي و حرفه‌اي شدن باشگاه‌هاي فوتبال ايراني گفت: بحث حرفه‌اي سازي در قاره اروپا از سال 2003 آغاز و مقرر شد هر تيمي که شرايط لازم را نداشته باشد از حضور در ليگ قهرمانان اروپا محروم شود. آنها پس از اين موضوع از سال 2013 سراغ مسائل مالي مي‌روند به گونه‌اي که اگر باشگاهي تراز مالي‌اش سر به سر يا مثبت نباشد حق شرکت در ليگ قهرمانان را ندارد.

وي ادامه داد: در قاره آسيا نيز 16 کشور درخواست حرفه‌اي بودن به کنفدراسيون آسيا دادند که 8 کشور با تهيه آئين نامه شرايط اوليه را کسب کردند.

رئيس اتحاديه فوتبال خاطرنشان کرد: کشورهايي که مي‌خواهند در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته باشند، بايد نمايندگان آنها پروانه حرفه‌اي شدن بگيرند.

محمدي اظهار داشت: از 18 باشگاه ليگ برتري ايران 4 باشگاه سپاهان، سايپا، تراکتور سازي و ذوب آهن اعلام کردند که خودشان کارهاي حرفه‌اي سازي را انجام مي‌دهند و تاکنون نيز اقدامات خوبي انجام داده‌اند. يکي از مسائل مهم در حرفه‌اي سازي اين است که باشگاه حتما بايد افسر امنيتي داشته باشند افسر امنيتي مسائلي مانند ورود و خروج تماشاگران و امنيت ورزشگاه را بررسي مي‌کند اين موارد را به 4 باشگاه فوق گفته‌ايم و خودمان نيز ناظر اعزام مي‌کنيم تا مسائل را زير نظر داشته باشند در راه امنيت استاديوم‌ها از هلال احمر و آتش نشاني هم کمک خواهيم گرفت.

رئيس پيشين سازمان ليگ اضافه کرد: 9 باشگاه با اتحاديه قرار داد بسته‌اند تا کارهاي حرفه‌اي شدن‌شان انجام شود. پرسپوليس، استقلال، نفت تهران، نفت آبادان مس کرمان، صباي قم، پيکان، آلومينيويم هرمزگان و فولاد خوزستان باشگاه‌هايي هستند که با اتحاديه قرار داد بسته‌اند. کارهاي خوبي انجام شده به طوري که پرسپوليس 60 درصد و استقلال 45 درصد کارهاي حرفه‌اي شدن‌شان صورت گرفته است.

محمدي تاکيد کرد: 5 باشگاه راه‌آهن، ملوان، فجر سپاسي، گهر و داماش بلاتکليف و درگير مشکلاتشان هستند که از آنها خواسته‌ايم اين مسائل را حل کنيم. از ليگ دسته اول نيز با باشگاه‌هاي فولاد گستر و مس سرچشمه قرار داد بسته‌ايم.

در سطح حرفه‌اي سازي ورزشگاه‌ها يکي از مشکلاتش که بايد ايرادهاي آن برطرف شود. مسئله ديگر بدهي مالي باشگاه‌ها به افرادي است که از کميته انضبابطي کميته استيناف و دادگاه عالي ورزش حکم دارند. باشگاه‌ها براي حرفه‌اي شدن يا بايد پول اين افراد را بدهند يا اينکه از آنها مهلت بگيرند و با طلبکارانشان به توافق برسند. چرا که بحث طراز مالي اهميت زيادي دارد.

رئيس اتحاديه فوتبال تصريح کرد: سپاهان، سايپا، مس کرمان، نفت تهران، فولاد خوزستان و نفت آبادان باشگاه‌هايي هستند که مشکل بدهي ندارند.

باشگاه‌هاي پيکان، گهر، ملوان، داماش، راه آهن، فجر، نفت تهران و نفت آبادان در بخش ورزشگاه دچار مشکل هستند و اگر برطرف نکنند دچار مشکل مي‌شويم.

وي با تاکيد بر اينکه حرفه‌اي سازي با استاندارد سازي تفاوت دارد، خاطرنشان کرد، براي حرفه‌اي شدن تا دي ماه سال جاري فرصت داريم اما براي استاندارد سازي که تاثير زيادي در کسب سهميه دارد باشگاه‌هاي بايد تا 17 تير مدارک‌شان را ارائه کنند. استاندارد سازي و حرفه‌اي سازي دو مقوله جدا از هم هستند اما برخي اين دو را با هم اشتباه مي‌گيرند.

رئيس پيشين سازمان ليگ اظهار داشت: در بخش استاندارد سازي 21 مورد به باشگاه‌ها ابلاغ شده و آنها بايد تا 17 تير همه اين موارد را تکميل و مدارک را براي فدراسيون ارسال کنند تا فدراسيون نيز آنها را به کنفدراسيون فوتبال آسيا تحويل دهد. مواردي نظير بليط فروشي، شمارش بليط‌ها، ليست بازي‌هاي پخش شده از تلويزيون ، گزارش حضور افسران رسانه‌ها، تعداد اسامي بازيکنان و ... از جمله آيتم‌هايي است که باشگاه‌ها بايد مد نظر داشته باشند.

محمدي تاکيد کرد: هر باشگاه بايد 18 بازيکن حرفه‌اي داشته باشد، مثل سرچشمه سال گذشته 19 بازيکن حرفه‌اي داشت اما نام 17 نفر را به AFC اعلام کرد و 2 نفر را به عنوان زير 23 سال معرفي کرد. همين موضوع باعث شد 6.8 دهم امتياز از ايران کسر شود.

محمدي گفت: فروش اقلام تجاري درآمد حاصل از مسائلي مانند نقل و انتقالات و هزينه‌هايي که باشگاه‌ها انجام مي‌دهند بايد مد نظر قرار گيرد، بنابراين باشگاه آلومينيوم و گهر نيز گفته‌ايم که بايد روند تجاري شدن‌شان را طي کنند.

رئيس اتحاديه فوتبال اظهار داشت: برنامه کامل توسعه آکادمي جوانان، چارت کامل باشگاه، داشتن مدرک A مربيگري از سوي سرمربيان باشگاه‌ها از جمله 21 آيتم مد نظر AFC است.

اين موارد به باشگاه‌ها اعلام شده اما جالب است که روز گذشته مدير عامل يکي از باشگاه‌ها به من گفت: که هنوز نامه را نديده است. اين در حالي است که بايد تا 17 تير مدارک آنها کامل شود.

 محمدي تصريح کرد: مجموعه امتيازات 800 مي‌شود در اين صورت 4 سهميه به ايران تعلق مي‌گيرد. اگر زير 600 باشد 3 سهميه کمتر از 575 ، 2 سهميه و کمتر از 500 يک سهميه به ايران داده مي‌شود. همه بايد کمک کنند تا فوتبال ايران بتواند 4 سهميه خود را کسب کند.

وي گفت: يکي از مواردي که بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که ليست مالکان باشگاه مشخص باشد و همچنين يک نفر در دو باشگاه مشغول فعاليت نباشد.

محمدي در ادامه به حضور بازيکنان خارجي در ليگ ايران اشاره کرد و گفت: در سال 87-88 ، 48 بازيکن خارجي در ليگ ايران حضور داشتند و 63539 دقيقه بازي کردند. که 11 نفر زير 500 دقيقه به ميدان رفتند. در سال 88 -89 ، 49 بازيکن خارجي حضور داشتند و 59507 دقيقه بازي کردند و از اين ميان 9 نفر زير 500 دقيقه به ميدان رفتند.

در سال 89-90 ، 56 بازيکن به ميدان رفتند و 59408 دقيقه بازي کردند که 20 نفر زير 500 دقيقه بازي کردند.

در سال 90-91 ، 55 بازيکن خارجي به مدت 53525 دقيقه به ميدان رفتند که از اين ميان 21 نفر زير 500 دقيقه بازي کردند و 4 نفر هم اصلا بازي نکردند.

رئيس سابق سازمان ليگ ادامه داد: در سال 89 براي 56 بازيکن 11 ميليارد تومان هزينه شده که معادل دقيقه‌اي 196 هزار تومان مي‌شود. در سال 90 نيز 13 ميليارد تومان هزينه شده که دقيقه‌اي 246 هزار تومان مي‌شود بايد فکر اساسي در اين باره کرد و مي‌توان با سرمايه گذاري روي تيم‌هاي پايه‌اي و توجه بيشتر به استعدادهاي خودمان اين هزينه‌ها را کاهش داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com