مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


: برونو متسو انتخاب خوبي است. حداقل اينكه فوتبال ايران و آسيا را مي‌شناسد و اسم بزرگي هم دارد. دنيزلي هم شرايط مشابهي داشت اما در ليگ خوب نتيجه نگرفت و فقط استقلال را برد. دنيزلي در آسيا بد نتيجه نگرفت اما خوب هم نبود. با اين حال مشكلات متعدد او باعث شد رويانيان قيدش را بزند و سراغ متسو برود. يك مربي فرانسوي شناخته شده كه اوج كارش با تيم‌ملي سنگال و شكست دادن فرانسه بود (كه باعث شد سنگالي‌ها يك روز را براي برپايي جشن و شادي تعطيل كنند) متسو مربي فرهاد مجيدي هم بود و شايد فرهاد عاملي شد براي علاقه بيشتر اين مربي مسلمان به فوتبال ايران.

***

فرهاد مجيدي همواره از برونو متسو به نيكي ياد مي‌كند و او را يكي از مربيان برجسته شاغل در آسيا مي‌نامد اما اين مربي منتقداني هم دارد و آنها مي‌گويند از دوران اوج برونو متسو مدتهاست كه گذشته و به قول معروف او اين روزها روي بورس نيست.

واقعا حيف است اين پرسپوليس پرستاره در آسيا نباشد و فقط در ليگ و جام‌حذفي بازي كند اما هواداران پرسپوليس انتظار دارند تيمشان حتما در ليگ قهرمان شود كه به هر حال متسو و بازيكنان بايد با اين انتظار كنار بيايند. پارسال همين مشكل را پرويز مظلومي داشت و در نهايت فقط جام حذفي را تصاحب كرد. امسال اما همه از متسو جام قهرماني ليگ‌برتر را مي‌خواهند و انتظار دارند پرسپوليس در هر دو جام مدعي شماره يك قهرماني باشد. خوشبختانه اسم متسو آن قدر بزرگ است كه همه بازيكنان پرسپوليس از او حساب ببرند و كسي نتواند از تاكتيك‌هايش ايراد بگيرد مي‌ماند هماهنگ كردن اين پرسپوليس پرستاره كه آن هم به واسطه حضور 9 ملي‌پوش در اين تيم كار خيلي سختي به نظر نمي‌رسد.

***

در كارنامه برونو متسو 3 قهرماني امارات و يك قهرماني آسيا (با العين) به چشم مي‌خورد. او در نبردهاي رودررو با قلعه‌نوعي يكبار يك بر صفر برنده شده و سه بار هم باخته و از اين حيث قلعه‌نوعي مي‌تواند مدعي شود كه متخصص شكست دادن متسو است. تازه اين در حالي است كه منتقدان قلعه‌نوعي معمولا كارنامه آسيايي او را به رخ مي‌كشند و مي‌گويند او در مسابقات داخلي موفق است و در عرصه بين‌المللي ناكام مي‌ماند. با اين حال حداقل از نظر آماري امير از برونو متسو جلو است و اين مسئله مي‌تواند هواداران استقلال را به كسب پيروزي در داربي تهران اميدوار كند. پيروز‌ي‌اي كه با توجه به پرمهره بودن پرسپوليس مي‌تواند براي استقلالي‌ها حلاوتي دو چندان داشت باشد.

***

امسال همه از پرسپوليس جام مي‌خواهند و اين مي‌تواند خطرناك هم باشد. سالي كه افشين قطبي آمد (ليگ 86) از همان اول با قاطعيت قول قهرماني داد و خيال همه را راحت كرد. امسال هم متسو چه بخواهد و چه نخواهد همه از او انتظار قهرماني دارند. در اين راه استقلال، تراكتورسازي و سپاهان عمده‌ترين رقباي پرسپوليس كهكشاني هستند. پرسپوليس كه حداقل روي كاغذ شانس بسياري دارد، هوادارانش منتظرند خاطره يك فصل نحسي را پاك كند. اين پرسپوليس اگر هافبك دفاعي خوبي جذب كند بي‌شباهت به پرسپوليس دهه 60 و پرسپوليس سالهاي 74، 75، 77، 78 نيست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com