مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


لايو اسکورر در گزارشي پيش از اولين بازي مرحله يک‌چهارم نهايي ميان دو تيم پرتغال و جمهوري چک 5 عاملي را برشمرده است، که پرتغال در صورت اجراي آنها مي‌تواند به نيمه‌نهايي رقابت‌ها صعود کند.

پرتغال به دنبال تکرار موفقيت يورو 2008 است که توانست با نتيجه 3 بر يک جمهوري چک را شکست دهد. آيا رونالدو خواهد توانست عملکرد باورنکردني خود مقابل هلند را تکرار کند؟

اين دو تيم در زماني که چک هنوز "چک و اسلواکي" بود، يازده بار مقابل يکديگر به ميدان رفته‌اند. آخرين نتايج يا يک پيروزي براي پرتغال و يک پيروزي براي چک بود.

پرتغال قادر نخواهد بود آخرين رويارويي اين دو تيم را مرحله حذفي يورو 1996 از ياد ببرد که کارل پوبورسکي پس از يک ضربه چيپ بسيار زيبا از بالاي سر ويتور بايا، چک را به مرحله بعد رساند.

اين بار به نظر مي‌رسد پرتغال حداقل روي کاغذ شانس بيشتري داشته باشد. پرتغالي‌ها بازيکناني با کلاس جهاني دارند که بسياري از آنها در بهترين ليگ‌هاي فوتبال و تيم‌هاي دنيا بازي مي‌کنند. مشخصا همه اين‌ها در زمين فاکتوري براي پيروزي پرتغال نخواهد بود، اما چک انگيزه بسيار بيشتري براي اين بازي دارد.

* استفاده از اعتماد به نفس رونالدو

کريستيانو رونالدو اگر نخواهيم بگوييم بهترين، شايد يکي از بهترين عملکردهاي خود را از هنگام کاپيتاني در تيم ملي پرتغال داشته است. فشار کاپيتاني مشکلاتي را هم براي رونالدو به همراه داشته، اما هواداران پرتغال اميدوار هستد که عصبانيت وي از بين رفته باشد.

رونالدو عملکردي فوق‌العاده مقابل تيم‌هايي داشته است که به اعتقاد بسياري ضعيف‌ترين خط دفاعي‌ گروه دوم مسابقات بوده‌اند، رونالدو بايد همين شيوه را ادامه دهد.

وي با اعتماد به نفس بالا مقابل چک و در مرحله يک‌چهارم نهايي به ميدان خواهد رفت. هم‌تيمي‌هاي وي مسلما خوشحال خواهند بود که رونالدو را در بهترين شرايط مثل بازي با هلند ببينند و اکنون آنها هم بايد پنج‌شنبه شب نقش‌شان را به خوبي اجرا کنند.

با رونالدوي باانگيزه همه چيز براي راهيابي پرتغال بسيار آسان‌تر خواهد بود. بازيکنان پرتغالي بايد از اعتماد به نفس کاپيتان خود براي صعود به جمع 4 تيم برتر استفاده کنند.

* در حمله صبور باشند و از موقعيت‌ها استفاده کنند

چک به خوبي خواهد دانست که تيم ضعيف‌تر ميدان است و بدون شک از شيوه بازي منسجم و فشرده‌اي استفاده خواهد کرد تا در ضد حملات پرتغال را شکست دهد.

برخي از بازيکنان پرتغال در گذشته نشان داده‌اند که به آساني خشمگين مي‌شوند، اما نمي‌توانند اجازه دهند که در بازي پنجشنبه هم چنين اتفاقي رخ دهد.

چک آماده و پرتکاپو خواهد بود تا پرتغال را از هر راهي که مي‌تواند عصباني کند.

آنها در 3 بازي 5 گل دريافت کرده‌اند و تنها ايرلند در مرحله گروهي گل خورده بيشتري نسبت به اين تيم دارد. به اين ترتيب مشخص است که چک بهترين خط دفاعي را ندارد و پرتغال بايد از اين مسئله نهايت استفاده را ببرد. پرتغال که در مرحله گروهي چند موقعيت طلايي را از دست داده است، بايد مطمئن شود که اين بار چنين فرصت‌هايي را به آساني از دست نخواهد داد.

* مهار کردن پيلار و ژيراسک

چک 4 گل در مرحله گروهي به ثمر رسانده که سهم پيتر ژيراسک و واکلاو پيلار هر کدام دو گل بوده است. آنها استعداد فراواني در حمله کردن دارند و دوست دارند در هر موقعيتي که بتوانند از ميانه ميدان در نقش يک فوروارد عمل کنند. ميلان باروس تهديدي در خط حمله چک به حساب نمي‌آيد، بنابراين پيلار و ژيراسک به خوبي براي پر کردن اين خلا با يکديگر هماهنگ مي‌شوند.

در حالي که اين دو نفر تنها گلزنان چک در مرحله گروهي بودند، پرتغال بايد توجه بيشتري بر روي آنها داشته باشد. رائول ميرليس و ميگوئل ولوسو بايد در برابر تهديدي که اين دو براي خط دفاع پرتغال دارند، هشيار باشند. چک در 3 بازي مرحله گروهي تلاش زيادي کرد که توسط بازيکنان ديگرش حمله کند، بنابراين مهار اين دو بازيکن براي جلوگيري از گلزني پرتغال را يک گام به پيروزي نزديک‌تر خواهد کرد.

* منظم و منسجم بودن خط دفاعي

پرتغال در مرحله گروهي 4 گل دريافت کرده است؛ در حالي که مقابل آلمان صدرنشين تنها يک گل، 2 گل روي 2 اشتباه مقابل دانمارک و يک گل نيز مقابل شاگردان فان‌درفارت دريافت کرده است.

به جز آن خط دفاعي پرتغال بسيار منظم و منسجم بوده است.

په‌په لنگر کشتي پرتغال خواهد بود و بازي هجومي و عملکرد خستگي‌ناپذير وي نقشي اساسي در دفاع منسجم پرتغال بازي مي‌کند.

مطمئن باشيد که هر فرصتي که چک به دست مي‌آورد براي پرتغال مهم خواهد بود. آنها نبايد به راحتي فرصتي در اختيار بازيکنان چک قرار دهند تا اعتماد به نفس اين تيم تقويت نشود. خفه کردن و عصباني کردن آنها به راحتي شاگردان مايکل بليک و فرصت‌هاي حمله آنان را آزار خواهد داد.

* به چک اجازه ندهيد اعتماد به نفس پيدا کند

چک به عنوان تيم ضعيف‌‌تر وارد ميدان مي‌شود و هرچه اين مسابقه پاياپاي‌تر باشد، بيشتر به نفع چک خواهد بود. آنها تلاش مي‌کنند تا جايي که مي‌توانند پرتغال را دور از گلزني نگه‌دارند تا اعتماد به نفس‌شان بالا رود و به اين باور برسند که مي‌توانند با شکست پرتغال به نيمه‌نهايي برسند.

اگر پرتغال پيش از دقيقه 65 يا 70 گل نزند، 20 دقيقه پاياني بازي بسيار حساس خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com