مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


کارلوس کي‌روش شب گذشته پيش از سفر تيم ملي به اردوي ترکيه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

*حضور 12 بازيکن در اردو گوياي همه چيز است

کي‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد چرا اين روزها مدام انتقاد مي کنيد، گفت: من زياد انتقاد نمي کنم بلکه حرفم اين است که مسايل در جاي درست و مناسب قرار بگيرند. دليل اينکه برخي مسايل را مي گويم اين است که اکنون شاهد هستيد که 12 بازيکن در اردوي تيم ملي هستند و ما با 12 بازيکن راهي ترکيه مي شويم. اين مسئله گوياي همه چيز است اينکه اردوي تيم ملي را با 13 بازيکن (با اضافه شدن اميد نظري) شروع کنيم خودش گوياي همه چيز است.

بارها تکرار کرده ام که جام جهاني 4 ژوئن شروع مي شود و مطمئنم همه شما از اين مسئله مطلع هستيد. اگر افرادي هستند که مي گويند اين راه درستي براي آماده سازي تيم ملي است به نظرشان احترام مي گذارم اما اين راه درست نيست.

*اگر مي دانستم تيم ملي در اولويت نيست برنامه ديگري طرح مي کردم

سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سوال که علي کفاشيان گفته شرايط ما بهتر از ساير رقباست و شما فقط به دليل غيبت برخي از بازيکنان ناراحت هستيد، عنوان کرد: اکنون زمان مناسبي نيست که در مورد احساس خوشحالي يا ناراحتي يا رضايت و عدم رضايت من بخواهيم حرف بزنيم. مي خواهم واقعيتي را بگويم؛ طبق برنامه ريزي ها و صحبت هايي که با رئيس فدراسيون و رئيس سابق سازمان ليگ داشتيم به توافق رسيديم که تيم ملي در اولويت تمام برنامه ها باشد اما اکنون بازيکنان در اينجا نيستند. اين مسئله درست است يا اشتباه؟

طبق برنامه ريزي که داشتيم قرار بود تيم ملي بالاترين اولويت را داشته باشد. اگر مي دانستم تيم ملي در بالاترين اولويت قرار ندارد در آن صورت سعي مي کردم برنامه ديگري بريزم اما بحثي که بين ما صورت گرفت اين مسئله نبود و تيم ملي قرار بود در اولويت باشد.

* عزيز محمدي مي خواهد اذهان عمومي را منحرف کند

کي‌روش با انتقاد از عزيز محمدي اظهار داشت: رئيس پيشين سازمان ليگ با مطرح کردن برخي مسايل مي خواهد اذهان عمومي را منحرف کند. نمي خواهم وقت خودم و وقت تيم ملي را براي او تلف کنم. مسئله خيلي ساده است و مي خواهم سوال کنم، قرار بود بازيکنان اول مي در اردو حاضر باشند اما نيامدند و تيم ملي فردا (امروز) راهي استانبول است. آيا نيازي هست که توضيح ديگري بدهم؟

رئيس سابق سازمان ليگ با طرح برخي مسايل مي خواهد افکار عمومي را گمراه و خودشان را توجيه کند و مورد ترحم قرار بگيرد ولي مسئله اصلي اين است که تيم ملي از اين مسئله متضرر شده و مي شود؛ نه عزيز محمدي. بدتر از اين هم آن است که وقتي برنامه ما منتشر شد او کجا بود که مشکل را حل کند؟ وقتي مشکلات پيش آمد اين آقا کجا بود؟ او کجا بود که با سرمربي تيم ملي حرف بزند و به تيم ملي کمک کند.

من وقتم را بيشتر از اين براي عزيز محمدي تلف نمي کنم زيرا به خاطر او در طول سال وقت زيادي را تلف کرده ام و ديگر نمي خواهم وقتم را تلف کنم. بايد تمرکزمان را روي مشکلات بگذاريم تا آنها را حل کنيم.

* اطلاعات من از عزيز محمدي بيشتر است

سرمربي پرتغالي تيم ملي تصريح کرد: من يک مربي بين المللي هستم و مطمئن باشيد که اطلاعاتم از عزيز محمدي بيشتر است. بهتر است از ژاپن و کره جنوبي مثال نزنيد و آنها را با فوتبال ايران مقايسه نکنيد. اين کشورها براي آماده سازي تيم ملي خود از 20 سال، 10 سال يا حداقل 5 سال قبل کارشان را شروع کرده اند. لازم نيست عزيز محمدي قوانين فيفا را به من بگويد و اعلام کند 4 روز قبل از بازي ها تيم ملي حق داشتن بازيکن را دارد.

حرف من اين نيست که بازيکنان يک روز يا 4 روز در اختيار تيم ملي باشند. براي آماده سازي تيم ملي براي جام جهاني در جلسه اي که با عزيز محمدي و رئيس فدراسيون داشتم محمدي به من گفت اولويت منافع تيم ملي است. در حال حاضر مي توانم اين را بگويم که من، کادر فني و تمام بازيکنان تيم ملي يک ثانيه را هم از دست نمي دهيم تا در ديدار با ازبکستان و قطر امتيازهاي لازم را بگيريم. خواهش من از عزيز محمدي اين است که اين بازي ها را انجام ندهد بخاطر اينکه تيم ملي ايران از آن متضرر مي شود نه يک شخص.

وي در مورد اينکه مشکل قرارداد دستياران و کادر پزشکي تيم ملي حل شده يا نه گفت: تا جايي که من مي دانم مشکلات حل شده که اکنون آنها در اردو هستند.

* تيم ملي مشکلي در گلزني نخواهد داشت

به گزارش فارس کي‌روش در مورد اينکه تيم ملي ايران هميشه در گلزني و داشتن مهاجم تمام عيار مشکل داشته است، خاطرنشان کرد: تا جايي که من به ياد دارم تيم ملي ايران هميشه چنين مشکلي نداشته و يک مهاجم بزرگ به نام علي دايي داشته ايد که از بهترين مهاجمان بوده است. به هر حال مشکل گلزني را برخي تيم ها در خط حمله دارند.

واقعيت اين است که محمد قاضي را به دليل مصدوميت از دست داديم اما تمرکز تيم ملي هميشه روي يک مهاجم خاص براي گلزني نيست که تمام مسئوليت گلزني با او باشد. ما کريم انصاري فرد و علي کريمي را داريم. خلعتبري و ابراهيمي (بازيکن تراکتورسازي) هم گلزنان خوبي هستند. اگرچه قاضي را از دست داده ايم اما مشکل خاصي در گلزني نخواهيم داشت.

* تيم ملي مشکلات مالي دارد

سرمربي تيم ملي در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد آيا تيم ملي نياز به حمايت ويژه دارد تا رسانه ها به عنوان يار دوازدهم آن را مطرح کنند، گفت: بله مسايلي هست که رسانه ها بايد روي آن تمرکز کنند. من يک مربي فوتبال هستم و از راهي به جز فوتبال بلد نيستم حرفم را بزنم. در حال حاضر واضح است که تيم ملي مشکل مالي دارد. ديگر احتياجي به آن نيست که آن را مطرح کنم زيرا مطبوعات در موردش صحبت کردند.

* اکنون زمان بازي هاي شخصي نيست

وي تاکيد کرد: احساس شخصي من خيلي ساده است؛ اينکه اکنون زمان مطرح کردن بازي هاي شخصي نيست. اکنون وقت اين نيست که در مورد من، شما يا افراد ديگر حرف بزنيم. اکنون زمان صحبت در مورد آينده فوتبال است. نظر صادقانه من که بدون غرض هم بيان مي شود اين است که با احترام به تمام افراد الان زماني است که بايد دست به دست هم بدهيم و کمک کنيم. اگر مسايلي که بيان مي کنم خارج از چارچوب احترام است معذرت مي خواهم.

در خرداد ماه با ازبکستان و قطر بازي داريم و ايران با اين دو کشور براي کسب يک سهميه آسيايي رقابت مي کند و رقيب فعلي ما کره جنوبي نيست. پس اکنون زماني است که منافع تيم ملي را بايد بالاتر از منافع شخصي قرار دهيم. اکنون زماني است که همه بايد دست به دست هم بدهيم و براي رسيدن به هدف تلاش کنيم.

* اين افراد دشمنان بزرگ من هستند

کي‌روش اظهار داشت: من اين قول و گارانتي را به شما مي دهم تا آن را به تمامي طرفداران فوتبال منتقل کنيد و آن هم اين است که تمام مربيان و بازيکنان تيم ملي دست به دست هم مي دهند تا با تمام قدرت در روز سوم و دوازدهم ژوئن(14 و 23 خرداد) برابر ازبکستان و قطر بازي کنيم و براي رسيدن به هدفمان تلاش کنيم. کاري مي کنيم که تيم ملي به موفقيت برسد و کساني که در راه رسيدن به هدفم اخلال ايجاد کنند دشمنان بزرگ من هستند.

* فوتبال بازي پيچيده و دردناکي است

کارلوس کي‌روش در مورد اينکه مي خواهد تيم ملي برخلاف گذشته فوتبالي هجومي ارايه کند گفت: من،‌ بازيکنان و تيمم را به فوتبال تهاجمي تشويق مي کنم و آنها را چالش مي کشم که تهاجمي بازي کنند. بخاطر اينکه معتقدم هرچقدر بيشتر حمله کنيد شانس حمله را از حريف مي گيريد. در چند بازي گذشته گل هاي زيادي زده ايم اما بايد توجه داشته باشيد براي اينکه خوب حمله کنيد بايد ابتدا خوب دفاع کنيد و تيم هايي که خوب دفاع مي کنند مي توانند حملات خوبي انجام بدهند.

فوتبال بازي پيچيده و دردناکي است. همه ديديد که بايرن مونيخ 120 دقيقه بازي تهاجمي انجام داد و از 16 کرنر خود هيچ ثمري به دست نياورد اما چلسي با اولين کرنر گلزني کرد. فوتبال مثل چيدن گل رز است، نمي توانيد گل رز بچينيد اما تيغ به دستتان نرود. برخي تيم ها نيز بدون اينکه حملات کافي انجام دهند برنده مي شوند مثل بازي بارسلونا - چلسي و بايرن مونيخ - چلسي و دقيقا به همين خاطر است که فوتبال زيباترين بازي دنياست زيرا همه تيم ها شانس برنده شدن دارند.

* در مرحله قبل نتوانستيم قطر را شکست بدهيم

سرمربي تيم ملي در مورد اينکه قطر حريف آسان‌تري نسبت به ازبکستان است و مي توانيم اين تيم را شکست دهيم عنوان کرد: در مرحله گذشته نتوانستيم قطر را در تهران و دوحه شکست دهيم و با اين تيم مساوي کرديم. قطري ها مرحله آماده سازي بزرگ و جدي را آغاز کرده اند و بايد منتظر باشيم تا ببينيم چه اتفاقاتي رخ مي دهد و اين دقيقا همان چيزي است که من توقع داشتم که انجام مي داديم و آماده سازي بهتري براي مسابقات مي داشتيم چيزي که اکنون اتفاق نيفتاده است.

*عزيز محمدي با شعبده بازي خودش را ناپديد کند

به گزارش فارس کي‌روش در مورد اينکه عزيز محمدي گفته تمام کارها را براي کمک به تيم ملي انجام داده گفت: شما مي توانيد تا 24 بشماريد؟ پس برويد ببينيد اکنون چند بازيکن در اردوي تيم ملي هستند. اگر هم مي خواهيد مي توانم براي شمارش به شما کامپيوتر يا ماشين حساب بدهم. نمي توانيم در حالي که فقط 12 بازيکن داريم تظاهر کنيم که 24 بازيکن در اردوي تيم ملي حاضرند. عزيز محمدي مي تواند خوب شعبده‌بازي کند اما در اين مرحله او اين شعبده‌بازي را باخت؛ بنابراين در مرحله بعدي با شعبده بازي خودش را ناپديد کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com