مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


كامران احمدپور

 

داستان‌هاي يورو 2012

يك روز در اردوگاه مرگ!

 

دو سال پيش بهترين مدافع انگليس آشغال بود!

90: رابي‌ساويج بازيكن شاغل در ليگ‌برتر انگليس كه اكنون در رسانه‌هاي انگليس نقش كارشناس را بازي مي‌كند در مورد مدافع تيم‌ملي اين كشور نظر جالبي دارد و مي‌گويد: تقريبا دو سال پيش بود كه من مقابل دني ول‌بك كه اين روزها اميد اول خط دفاعي انگليس است بازي كردم. او در آن زمان آشغال بود! تصور كنيد كه يك كارشناس ايراني در مورد يك مدافع ايراني چنين نظري مي‌داد! حتما مي‌دانيد كه چه اتفاقي مي‌افتد! ساويج در ادامه به نقش فرگوسن در بلوغ اين مدافع جوان پرداخته و مي‌گويد: اگر او زيرنظر چنين مربي بزرگي كار نمي‌كرد هرگز به اين جايگاه نمي‌رسيد ضمن اين كه او حالا يكي از بهترين‌هاي تيم‌ملي انگليس است و در اين يورو حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. همچنين آقاي كارشناس پيش‌بيني كرده كه در مسابقه فرداي فرانسه با انگليس، فرانسه پيروز ميدان باشد.

 

كارت زرد پلاتيني به بالوتلي

بعد از توهين تعدادي از هواداران فوتبال در شهر كراكوف لهستان به سياه‌پوستان تيم‌ملي هلند، مارك فن بومل كاپيتان تيم‌ملي هلند و تعدادي از بازيكنان و مربيان تهديد كردند در صورت تكرار رفتارهاي نژادپرستانه در استاديوم‌ها زمين مسابقه را ترك خواهندكرد اما اين تهديد با تهديد جدي‌تر ميشل پلاتيني مواجه شد. وي پراندلي سرمربي تيم‌ملي ايتاليا و ماريو بالوتلي بازيكن سياه‌پوست اين كشور را تهديد كرد در صورت ترك زمين جريمه و تنبيه خواهند شد. البته تهديد پراندلي به ترك مسابقات نه به خاطر مسائل نژادپرستانه بلكه به خاطر رسوايي شرط‌بندي و انتقادات بيش از اندازه در اين زمينه بود. پراندلي گفته بود اگر ترك مسابقات به ما كمك كند اين كار را خواهيم كرد. پلاتيني در اين زمينه مي‌گويد: هر كسي كه در شرط‌بندي نقش داشته بايد حق فوتبال بازي كردن نداشته باشد. ما شاهد رسوايي هستيم كه آشكار شده و متاسفانه بازيكنان نيز در آن نقش داشته‌اند. وي در ادامه مي‌گويد: اين‌كه پراندلي گفته ايتاليا بايد در خانه مي‌ماند و در اين تورنمنت شركت نمي‌كرد اشتباه بزرگي مرتكب شده است. اين مسئله در حيطه اختيارات فدراسيون فوتبال ايتالياست نه او!

اما مقررات جديد يوفا به داوران اصرار مي‌كند در صورت شنيدن شعارهاي نژادپرستانه از سكوها، مسابقه را متوقف كنند اما پلاتيني مي‌گويد اين مسئله هنوز در حيطه اختيار مسئولان بازي است. وي در اين ارتباط مي‌گويد: ما داريم در مورد پديده‌اي صحبت مي‌كنيم كه نه تنها در فوتبال بلكه در تمام جامعه وجود دارد. وظيفه ما اين است كه جلوي اين كار را بگيريم. در مورد بالوتلي هم بايد بگويم كه او حق ندارد زمين را ترك كند بلكه مقررات و داور در مورد ادامه و يا توقف بازي تصميم مي‌گيرند. اگر او بدون اجازه زمين را ترك كند با يك كارت زرد جريمه مي‌شود. كارشناسان مي‌گويند عزم بالوتلي براي ترك زمين در صورت شنيدن شعارهاي نژادپرستانه جدي است و او به هشدارهاي پلاتيني توجهي نمي‌كند.

 

رونالدو: آلمان و اسپانيا به فينال مي‌روند!

كريس رونالدو معتقد است انگليس مي‌تواند از گروه خود به دور بعد صعود كند هر چند رفيق سابقش در منچستر يعني وين روني دو جلسه حق بازي براي «سه شيرها» ندارد. رونالدو كه از سال 2004 تا 2009 در كنار روني بازي كرده مي‌گويد: براي انگليس غيبت روني در دو مسابقه اول خيلي مهم است. البته انگليس بازيكنان بزرگ ديگري هم دارد و آنها براي هر چيزي مي‌جنگند. آنها مي‌توانند انگليس را به جلو ببرند. البته كريس شانسي براي قهرماني انگليس در اين جام قائل نيست و مي‌گويد: با توجه به آمارها من فكر مي‌كنم فينال بين اسپانيا و آلمان برگزار شود. فكر مي‌كنم كه اگر اين دو به فينال بروند هيچ‌كس شگفت‌زده نشود. البته هلند هم شانس دارد و شايد امسال شانس به انگليس و حتي پرتغال هم رو كند و ما هم به فينال برويم!

 

رونالدو: با آلماني‌ها تباني كرده‌ام

90: كريس رونالدو قبل از رويارويي ديشب تيم‌ملي كشورش برابر آلمان به شوخي گفت با آلماني‌هاي رئال‌مادريدتباني كرده است! مسعود اوزيل و سامي خديرا هر دو با رونالدو در رئال همبازي هستند اما اين كه رونالدو ديشب برابر آنها به ميدان رفت به شوخي به خبرنگاران گفت: من يا هر دو آنها كه دوستان آلماني من هستند صحبت كرده‌ام كه تباني كنيم اما ما زياد به هم اطمينان نداريم!

 

زوف: ايتاليا شانس قهرماني دارد!

90: دينو زوف دروازه‌بان افسانه‌اي ايتاليا اعتقاد دارد كه تيم‌ملي كشورش يكي از 4 شانس اول براي قهرماني در يورو 2014 است. او ضمن گفتن اين جمله به راديو مانا مانا مي‌گويد: همه فكر مي‌كنند آلمان و اسپانيا شانس اول قهرماني هستند اما من فكر مي‌كنم ما هم جايي در فينال داريم. تيم پراندلي در هر سه مسابقه آخر تداركاتي خود بدون اين كه گلي به ثمر رسانده باشد شكست خورده و اين احتمال وجود دارد كه تاكتيك ايتاليا به 2-5-3 تغيير پيدا كند. زوف در اين باره مي‌‌گويد: اگر اين اتفاق بيافتد شگفت‌زده نمي‌شود. چرا كه يك مربي خوب بايد باهوش باشد و بداند چگونه بر اساس شرايط بازيكنانش، تيم را با تاكتيك‌هايش تطابق بدهد.

 

اسپانيا بايد از ايتاليا بترسد!

90: لوئيز آراگونس سرمربي سابق اسپانيا به هموطنانش هشدار داد از ايتاليا بترسند. وي در مورد ديدار امشب اين دو تيم گفت: مسابقه بسيار سختي برابر آتزوري‌ها خواهيم داشت. فراموش نكنيم كه آنها تاكنون 4 بار جام‌جهاني را به خانه برده‌اند. همه مردم دارند درباره قهرماني اسپانيا صحبت مي‌كنند اما ما بايد حواس‌مان به آنها باشد چرا كه بازيكنان مهم و خط هافبك بسيار قدرتمندي دارد.

 

پيام آقاي تباني!

جيجي بوفون هيجان خود براي بازي امشب تيم‌ملي كشورش برابر اسپانيا را آشكار كرد و اعتراف كرد مقداري عصبي و مضطرب است. وي گفت: من در مورد اين مسابقه مقداري ترس و البته حس كنجكاوي دارم. ما تحت آزمايش و نگاه ديگران قرار داريم و هر آزمايش مشكلات و بدبختي‌هاي خود را به دنبال خواهد داشت. او در مورد رسوايي تباني و شرط‌بندي نيز براي هواداران پيام دارد و مي‌گويد: ما مي‌خواهيم، اميدواريم و اعتقاد داريم. ما 3-2 سال از زندگي خود را وقف مي‌كنيم تا فوتبال ايتاليا به جايي برسد كه همه آرزويش را دارند تا دوباره جشن بگيريم، دوباره غرور و افتخار ايتاليا را بازگردانيم و اين بهترين هديه براي پايان دادن به اين فصل است. عشق و علاقه و حمايت شما مهم‌ترين چيز است و قوي‌ترين علامت و سيگنال بر عليه كساني كه مي‌‌خواهند بين ما و شما شكاف ايجاد كنند. گفتني است كه خود بوفون يكي از مظنونين رسوايي شرط‌بندي است!

 

هشدار پيكه به هم‌تيمي‌هايش

جرارد پيكه مدافع مياني تيم‌ملي اسپانيا به هم‌تيمي‌هايش در مورد ديدار امروز اسپانيا با ايتاليا هشدار داد. او مي‌‌گويد: ايتاليا در زماني كه به نظر مي‌رسد آنها خطرناك نيستند خطرناك‌ترين تيم مي‌شوند. آنها براي قهرماني و صعود به دور بعد مي‌آيند. ما بايد با 5 حواس خود مراقب آنها باشيم چون آنها در اين شرايط معمولا بهترين بازي خود را انجام مي‌دهند. به نظر من بازيكني مثل بالوتلي مي‌تواند سرنوشت يك مسابقه و بازيكني مثل پيرلو مي‌تواند سرنوشت يك تورنمنت را به نفع خودشان رقم بزنند.

 

 

داستان‌هاي يورو 2012

بخش دوم

 

يک روز در اردوگاه مرگ

90: لهستاني‌ها از ميزباني يورو 2012 بهترين استفاده را مي‌برند تا جاذبه‌هاي توريستي و حتي سياسي خود را به رخ ميهمانان يورو بکشند! يکي از اين جاذبه‌ها اردوگاه مرگ آشوتيز است که در آنجا هولوکاست به وجود آمد. تاکنون چند تيم از اين اردوگاه بازديد کرده‌اند و البته ديروز انگليسي‌ها به اين مکان رفتند. آورام گرانت يکي از اعضاي کادرفني تيم‌ملي انگليس و سرمربي سابق چلسي که خيلي ازاقوامش را در هولوکاست از دست داده به ساير بازيکنان جايي را نشان مي‌داد که سابقا به عنوان اتاق گاز مورد استفاده قرار مي‌گرفت. او به روني و کاردل مي‌گفت: آخرين باري که من اينجا بودم يک نفر به من گفت که اين اتاق به عنوان «رختکن» استفاده مي‌شد! من به او گفتم که رختکن در فوتبال مورد استفاده قرار مي‌گيرد و من معني آن را نمي‌فهمم اما او سرش را تکان داد و گفت: رختکن جايي بود که قربانيان قبل از رفتن به اتاق گاز لباس‌هايشان را دربياورند. دلخراش‌ترين لحظه زماني بود که بازيکنان به تنها اتاق سالم گاز هدايت شدند. در آنجا کيفي مشاهده شد که متعلق به يک کودک دو ساله به نام پتر ايسلر بود و در آن اتاق گاز هلاک شده بود. در اين اردوگاه بين سال‌هاي 1941 تا 1945 يک ميليون نفر کشته شدند.

در يک طرف هم تعداد زيادي ريش‌تراش تلنبار شده بود. زماني مردان اين اردوگاه ريش‌هاي خود را با آنها مي‌تراشيدند. به زندانيان به دروغ مي‌گفتند به رختکن بروند و لباس‌هايشان را دربياورند تا به حمام بروند اما بعد از اين کار مستقيما به اتاق‌هاي گاز فرستاده مي‌شدند و همه جان مي‌دادند. در اين زمان حال حضار به‌خصوص ديويد برنستين رئيس فدراسيون فوتبال انگليس دگرگون شد. همچنين به بازيکنان توضيح دادند که بچه‌ها را مجبور مي‌کردند بندهاي کفش‌هايشان را به يکديگر ببندند تا راحت‌تر به آنها تسلط داشته باشند. سپس به ياد قربانيان شمع‌ روشن کردند و روي ريل راه‌آهن گذاشتند که قربانيان با آن به اردوگاه آورده مي‌شدند. بازيکنان و کادرفني به شدت تحت تاثير اين صحنه‌ها قرار گرفته بودند. سکوت همه جا را فرا گرفته بود. 7 تن از بازيکنان از جمله وين‌روني به شدت تحت تاثير قرار گرفته بودند. در يک جاي ديگر کوهي از موهاي زنان قرباني جمع شده بود. موهاي آنها قبل از کشته شدن اصلاح مي‌شد. همچنين اعضاي مصنوعي قربانيان نيز از آنها گرفته مي‌شد. گرانت با صداي بلند به روني مي‌گفت: کارکنان اين کمپ چگونه در اين قتل عام وحشتناک شرکت مي‌کردند و روز مشغول قتل‌عام بودند و شب نزد خانواده‌هايشان مي‌رفتند. او همچنين در مورد نيرنگ و فريب‌ نازي‌ها صحبت مي‌کرد و اين که قربانيان تا لحظه آخر نمي‌دانستند قرار است چه اتفاقي برايشان بيفتد. او مي‌گفت: نازي‌ها خيلي باهوش بودند. آنها به شما اميد مي‌دادند. آنها فکر همه چيز را کرده بودند. يکي از مسئولان تيم‌ملي انگليس در مورد اين تور گفت: با اين كه بازيكنان خيلي خسته شده بودند اما ارزشش را داشت. خيلي از آنها اوايل شب را در نايت‌كلاب‌ها مي‌گذرانند اما اين يك تجربه متفاوت بود.

وين روني بعد از اين اردوي چند ساعته گفت: خيلي سخت است بفهميم كه بر سر قربانيان چه آمده بدون اين كه آن را از نزديك لمس كرده باشيم. او كه پدر دو فرزند است، گفت: به عنوان يك پدر ديدن اين صحنه‌ها خيلي سخت بود. اين كه ببيني چقدر بچه كشته شده‌اند و اين كه لباس‌ها و كفش‌هاي آنها را ببيني. شما هرگز دوست نداريد اين اتفاقات براي بچه شما رخ بدهد. من نمي‌توانم باور كنم كه فرمانده اين كمپ چگونه فرمان مرگ اين همه آدم را مي‌داده است؟ حتما او بعد از اين كار به خانه مي‌رفته، به موسيقي گوش مي‌داده و همراه با خانواده‌اش شام مي‌خورده و انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده است.

 

10 نكته جالب درباره اسپانيا

طعنه بازيكن اسپانيا به رونالدو:

برو دلقك، ما قهرمان جهانيم!

بخش دوم

6- در طي جام‌جهاني 2010 دو مدافع اين تيم يعني آلوارو آربه‌‌لوآو و رائول آلبيول در حالي در هتل محل اقامت اسپانيا ديده شدند كه پيراهن تيم‌ملي انگليس را به تن داشتند. اين داستان، جنجال زيادي به وجود آورد. البته در آن زمان تورنمنت بازي‌هاي كامپيوتري فيفا در جريان بود و سرخيو راموس و خسوس ناواس به عنوان تيم اسپانيا و دو مدافع فوق به عنوان تيم انگليس با هم رقابت مي‌كردند. خود آربه‌لوآ در اين ارتباط مي‌گويد: در اين بازي ما مرتبا پيتر كروچ را جلو مي‌فرستاديم او هم مرتب گل مي‌زد. البته ما خودمان پيراهن انگليس را هم خريديم كه پشت پيراهن من نام استيون جرارد و پشت پيراهن رائول نام كروچ چاپ شده بود.

7- در دوران كودكي ژابي آلونسو و مايكل آرته‌تا در خيابان سن سباستين زندگي مي‌كردند و با هم در يك تيم هم‌بازي بودند. خانه آنها با هم تنها 3 دقيقه فاصله داشت.

8- آندرياس اينيستا در دوران كودكي عاشق رئال بود اما پدر و مادر او كمپ تمرين اين باشگاه براي بازيكنان جوان را دوست نداشتند، چون اين كمپ در يك منطقه خلاف‌خيز قرار داشت.

9- نامزد سرخيو راموس يعني دارا آلوارس در يك آگهي بازرگاني تلويزيوني شركت كرد كه در آن دختران بسيار وفادار به همسرانشان شركت كرده بودند.

10- بعد از قهرماني اسپانيا در جام‌جهاني 2010 در جريان مصاحبه سارا با كاسياس، دروازه‌بان اسپانيايي يك حركت منشوري انجام داد كه تا مدت زيادي سوژه رسانه‌ها شده بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com