مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


 فيروز کريمي در گفت و گوي تفصيلي با پانا در خصوص تيم ملي، شرايط بازي با قطر، ارزيابي اين تيم عربي، آينده مربيگري خود و مسائل ديگر به سوالات پاسخ داد .

 

تيم ملي در حالي امروز با قطر بازي دارد که هنوز نگراني ها از نمايش شاگردان کرش مقابل ازبکستان وجود دارد. استنباط شما از شرايط کنوني تيم ملي چيست؟
نمايشي که تيم ملي مقابل ازبکستان داشت، بيش از اين که بخواهم در مورد مسائل فني و تاکتيکي صحبت کنم، لازم مي دانم راجع به لطف خداوند بزرگ حرف بزنم که شامل حال تيم ملي شد. تيم ما در روزي که شرايط پيروزي را نداشت به لطف خدا در لحظات آخر برد. در مورد مسائل تاکتيکي هم بخواهم صحبت کنم بايد بگويم که در قابل بحث دفاعي آنچه که براي تيم ملي حادث شد، روشني هايي ديدم و روزنه هايي از عملکرد دفاعي تيم ما بود که قابل اعتنا باشد. وقتي ما در ساختار دفاعي خود اين همه فشار را از سوي تيم حريف تحمل مي کنيم يعني تيم ما در اين قسمت ويژگي موثري دارد و اميدوارم در خط حمله و فاز هجومي هم تقويت شويم تا مقابل قطر دچار بحران و اين مشکل نباشيم.

 

فکر مي کنيد بتوانيم مقابل قطر متفاوت تر از بازي قبلي باشيم؟
اطمينان دارم مقابل قطر نتيجه اي مي گيريم که عمده راه صعود خود را بپيماييم منتها بايد قبول کنيم که تيم ما بايد کار بيشتري انجام دهد و شرايط مناسب تري را بايد براي خودش بوجود بياورد. در راه تدارک شرايط مناسب اين فدراسيون است که بايد بيشترين کمک را بکند هرچند همه بايد کمک حال باشند. معتقدم بازي هاي تدارکاتي که تيم ملي قبل از شروع اين مرحله انجام داد، در خور توجه نبود. علتش هم اين بود که در بازي اول مقابل ازبکستاني که در رده آسيا هم محلي از اعراب ندارد، تسليم کامل بوديم.

 

از الان خيلي ها 3 امتياز بازي با قطر را به نفع ايران مي دانند. چنين تصوري مي تواند درست باشد؟
اين طرز فکر را قبول ندارم. تيم قطر به مراتب در آزادي قوي تر و با انگيزه تر از کشور خودش بازي خواهد کرد. آنها انگيزه مضاعفي دارند و تيم خيلي خوبي هم هستند به خصوص اين که اگر اين بازي را ببازند مي دانند که اصلا شانسي نخواهند داشت. اتفاقا فوتبال قطر در بين تمام کشورهاي عربي بعد از عراق، بيشترين شباهت را از لحاظ تکنيکي و احساسي به فوتبال ما دارد و نزديک ما هستند. ما بايد حواس خود را کامل جمع کنيم و خود را از پيش برنده ندانيم. اگر نتوانيم در بازي هاي خانگي آن هم جلوي هواداران خودي نهايت استفاده را ببريم، قول مي دهم در پايان دچار مشکل مي شويم بدون هيچ شکي.

 

قطر در کشور خودش به کره باخت. آيا اين شکست باعث مي شود که آنها با روحيه خراب مقابل ما بايستند؟
صحنه هايي از بازي قطر و کره را ديدم و تصورم اين است که واقعا قطري ها دچار بدشانسي شدند آن هم در چندين صحنه. البته شما نمي توانيد فوتبال کره و قطر را با هم قياس کنيد ولي بدست آمدن چنين نتيجه اي واقعا دور از تصور و جزو اتفاقات فوتبال بود. ما نبايد بگوييم حالا چون کره اين تيم را برده، حتما برنده ايم. اگر در سايه اين شکست قطر غرق شويم قطعا کار ما سخت خواهد شد.

 

اگر قطر را ببريم، چند درصد راه صعود ما هموار مي شود؟
ما بتوانيم 3 امتياز بازي با قطر را بگيريم، 50 درصد راه صعود را هموار کرديم. دليل من هم اين است چون 3 امتياز مستقيم را در خانه ازبکستاني گرفتيم که مي تواند موي دماغ ما باشد. اين را يقين بدانيد که بازي برگشت ما مقابل اين تيم در ايران واقعا مسابقه آساني نخواهد بود. اطمينان داشته باشيد که خيلي دردسر مي افتيم چون ازبک تيم منسجمي دارد.

 

شما از آن دسته از مربياني هستيد که اعتقاد داريد در کنار دانش فني، شانس هم با کارلوس کرش همراه است؟

تمام مربياني که از خارج آمدند، چنين شانسي همراهشان بوده. من نمي دانم آن زماني که شانس را تقسيم مي کردند مربيان ايراني کجا بودند؟ شما اگر مسابقاتي که تيم ملي با مربيان ايراني مثل قلعه نويي، قطبي و دايي هدايت مي شد را نگاه کنيد به مراتب فوتبالي بهتر از فوتبالي که تيم کرش جلوي ازبک بازي کرد، ارائه مي دادند. البته من بازي هاي قبلي را نديدم و فقط ملاک من بازي مقابل ازبکستان است که با آن نمايش ضعيف، شانسي برديم. هرمسابقه اي که مربيان ايراني با تيم ملي مي باختند هم حتي بهتر از تيم ملي ما در زمان کرش بازي مي کردند. اينجا مشخص است که شانس هم چقدر دخيل است. زماني که شانس را تقسيم مي کردند فکر مي کنم مربيان وطني خواب بودند و مربيان خارجي گوي سبقت را از ما ربودند به همين دليل است که اگر بخواهيم با آنها هم رديف و هم سطح شويم بايد کار بيشتري انجام دهيم چون از شانس در بين ما خبري نيست!

 

اين شانس کرش مي تواند ما را در راه رسيدن به جام جهاني کمک کند؟
اميدوارم اين شانس کرش بتواند ما را تا جام جهاني ببرد چون صعود تيم ملي مي تواند فوتبال ايران را ارتقاء دهد. اين موضوع به نفع همه است و در راس آن به سود من مربي. فوتبال ما شناخته مي شود و مهمتر از همه مردم ما شاد مي شوند و نشاط به جامعه برمي گردد. جهاني شدن و رشد فوتبال ما باعث نشاط جامعه مي شود. اين نشاط و شادي باعث مي شود تا از مفاسد اجتماعي جلوگيري شود. مردم گرايش بيشتري نسبت به فوتبال پيدا مي کنند. اقبال عمومي براي ورزش پيش مي آيد. کشش به سمت فوتبال بيشتر مي شود و هرجا که اين کشش به سمت ورزش باشد قطعا عملي مي شود براي جلوگيري از فسادهاي اجتماعي.

 

سال آينده در ليگ برتر مربيگري مي کنيد؟
من پيشنهادات خيلي خوبي دارم و ظرف 48 ساعت آينده تيم فصل بعدم را مشخص مي کنم و مفصل هم حرف مي زنم!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com