مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


سجاد عباسي

90: کارلوس کي‌روش از وضعيت جسماني ملي‌پوشان ناراضي است. البته او اين ايراد را به کل فوتبال ايران مي‌گيرد. ضعفي که از باشگاه‌ها به تيم‌ملي سرايت مي‌کند. او مي‌گويد: «دوندگي ملي‌پوشان 4 کيلومتر از استانداردها پايين‌تر است. ضعفي که باعث مي‌شود فضاها را به حريف بدهيم. در بازي با ازبکستان از همين مشکل ضربه خورديم.» موضوعي که بارها براي فوتبال ايران در رقابت‌هاي بين‌المللي مشکل‌ساز شده و حالا کي‌روش‌ روي آن دست گذاشته است. سرمربي تيم‌ملي البته به زمان و نحوه آماده‌سازي تيم‌هاي ليگ برتري هم انتقاد دارد. او مي‌گويد: «تيم‌ها بايد دست‌کم 8 هفته بدنسازي داشته باشند اما اين اصل مهم در اکثر تيم‌هاي ليگ برتر ناديده گرفته مي‌شود.»

مشکل از بازيکنان است نه مربيان

سعيد آلوسي که با تيم سپاهان و با مربيگري امير قلعه‌نوعي قهرمان ليگ برتر شده، درخصوص انتقاد کي‌روش مي‌گويد: به هيچ عنوان اين انتقاد را قبول ندارم. مربيان بدنساز ايراني از دانش بالايي برخوردار هستند و با رعايت اصول تيم‌ها را آماده مي‌کنند. مگر آقاي کي‌روش در تمرينات ما حضور داشته که بتواند از کارمان ايراد بگيرد؟ او در ادامه مي‌گويد: ميانگين پايين دوندگي و ناآمادگي برخي بازيکنان به نوع زندگي آنها مربوط است. بازيکنان ايراني فرهنگ زندگي حرفه‌اي را رعايت نمي‌کنند. استراحت، تغذيه و سلامت زندگي آنها قابل دفاع نيست و اين مشکل اصلي است نه بدنسازي. آلوسي که در تيم‌ملي يونان هم فعاليت کرده، ادامه مي‌دهد: در يونان که بودم هيچ يک از ملي‌پوشان اين کشور ساعت 9 شب بيدار نبودند. در کمپ تمريني اين تيم صبحانه ساعت 6 صبح اجباري بود و همه ملي‌پوشان تمام روز در اختيار بودند. آيا چنين بازيکني نبايد از فوتباليستي که دو ساعت آن هم به صورت نيم‌بند تمرين مي‌کند، ساعت 2 شب مي‌خوابد و 11 ظهر بيدار مي‌شود، تفاوت داشته باشد؟»

کمبود امکانات

بياض پورممي بدنساز تراکتورسازي نظر ديگري دارد. او با کي‌روش موافق است و مي‌گويد: حداقل زمان بدنسازي براي يک تيم 6 تا 8 هفته است. که البته هرچه اين زمان بيشتر باشد تيم صاحب شرايطي بهتر خواهد بود. براي شما يک مثال مي‌زنم امروز 20 خرداد است و قرار است فصل جديد از 29 تير آغاز شود اما هنوز زمان آغاز تمرينات تيمي مثل تراکتور که صاحب سهميه آسيا هم هست مشخص نشده. بعد همه از مربي بدنساز انتظار دارند معجزه کند. واقعا شدني است؟!

او ادامه مي‌دهد: آقاي قلعه‌نوعي شروع تمرينات اين فصل را ششم خرداد تعيين کرده بود که فرصت مناسبي بود هرچند ايشان نماند و برنامه هم به هم ريخت. پورممي درخصوص ميانگين پايين دوندگي ملي‌پوشان ايران هم مي‌گويد: آقاي کي‌روش مقايسه نادرستي مي‌کند. او بايد امکانات باشگاه‌هاي ايراني را در نظر بگيرد و بعد توقع داشته باشد. وقتي هيچ يک از تيم‌هاي ايران حتي معمولي‌ترين دستگاه‌هاي بدنسازي هم ندارند، مي‌توان اين فوتبال را با فوتبال روز اروپا مقايسه کرد؟ البته مهمتر از دستگاه‌ها، فرهنگ حرفه‌اي است که در ميان فوتباليست‌هاي ايراني کمتر معنا شده است. من به عنوان بدنساز بايد براي اجراي تمرينات مهم از بازيکنان خواهش کنم يا به اجبار و جريمه متوسل شوم.

تاييد کي‌روش

اگرچه اين دو بدنساز ايراني در ابتدا مقابل انتقاد کي‌روش ايستادگي مي‌کنند اما در توضيحات خود از همان ضعف‌ها و کمبودهايي مي‌گويند که سرمربي تيم‌ملي به آن اشاره داشته است. البته آمار پايان بازي تيم‌ملي مقابل ازبکستان هم مي‌تواند به عنوان يک نمونه از صحت انتقاد کي‌روش خبر دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com