مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


مجتبي شيري در گفت و گوي تفصيلي با پانا در خصوص نتايج پرسپوليس، عملکرد استيلي و دنيزلي، دوازدهمي تيم، حذف از آسيا، جريمه و کسر 20 درصدي قرارداد بازيکنان، شايعه کم کاري و برخي تهمت هاي مطرح شده به سوالات پاسخ داد که در ادامه مي آيد:

 

از اول فصل شروع کنيم. چرا پرسپوليس همان ابتداي ليگ با حاشيه استارت زد؟
شرايط ما و مسائل حاشيه اي از جمله تغيير مربي و در پي آن اعتراضاتي که وجود داشت، طوري رقم خورد که سکوها ملتهب شدند و اين استرس داخل زمين هم وارد شد. طوري سکوها عليه تيم و کادر فني و مديريت بود که اصلا نمي شد فوتبال بازي کرد. وقتي تيمي مي خواهد موفق شود بايد مديريت، بازيکنان، کادر فني، تماشاگران و همه عوامل حمايتي در يک جهت حرکت کنند ولي از اول فصل وقتي اين شرايط پيش آمد مشخص بود جم و جور کردن اين تيم کار دشواري خواهد بود. ديديد که نهايتا اين قدر اين حواشي ادامه پيدا کرد و بعد تغيير و تحولات ديگر رخ داد و تيم نتيجه اي گرفت که در شان باشگاه بزرگ پرسپوليس نبود. حتي اين تيمي که داشتيم از لحاظ نفراتي خيلي قوي تر از سال قبل بوديم. ما سال قبل تيم تر بوديم و ديديد که با همه مشکلاتي که وجود داشت، حذفي را برديم.

 

قبول داريدعوض کردن علي دايي اشتباه بود؟
وقتي عملکرد يک مربي خوب باشد و او بتواند 2 جام پشت سر هم بگيرد، تغييرش يک شوک منفي به تيم است. اين تغيير باعث شد سکوها ملتهب شوند. وقتي هواداران دايي را مي خواستند، او را حفظ نکردند و نهايت شرايط طوري رقم خورد که اصلا در آن فضا تمرکزي براي کار کردن وجود نداشت. حتي اگر تيم خوب بازي مي کرد، سکوها عليه ما بود.

 

آن زمان چرا استيلي کم به تو بازي مي داد؟
من حدود 8 هفته اول را به خاطر مصدوميتي که در فينال حذفي دچارش شدم، از دست دادم و باعث شد 3ماه نتوانم بازي کنم. بعد از 8 هفته وقتي استيلي به من ميدان داد خيلي خوب بودم و 20 بازي در کل امسال براي تيم انجام دادم که از لحاظ کارايي هرموقع در زمين بودم، تمام توانم را گذاشتم و کادر فني از من راضي بود.

 

چرا استيلي در پرسپوليس موفق نبود؟
هر مربي سليقه ي خاص خودش را دارد. استيلي سعي داشت بحث رفاقت را در تيم پياده کند و بازيکنان را به هم برساند ولي بچه ها از اين رفاقت استيلي سوء استفاده مي کردند و به حرفش گوش نمي دادند. اين رفاقت ها باعث شد تا تيم نتيجه نگيرد. استيلي تمام تلاش خود را کرد و خيلي براي تيم زحمت کشيد چون خودش دوست داشت عملکرد خوبي داشته باشد و سالهاي زيادي اينجا سرمربي بماند.

 

پس در حق استيلي نامردي کردند؟
بعضي ها کوتاهي کردند و نمي شود آن را به پاي نامردي گذاشت. بالاخره وقتي بحث تيم رفاقتي شود اين مشکلات هم پيش مي آيد. استيلي چوب رفاقتش را خورد. زمان او بود که مسائل حاشيه اي بوجود آمد. او کارنامه خوبي داشت اما در شرايطي آمد که جو به نفعش نبود.

 

دنيزلي چرا با اين که هواداران هم او را مي خواستند در نتيجه گيري موفق عمل نکرد؟ خيلي ها معتقدب ودند مربي ايراني اگر بود بهتر نتيجه مي گرفت.
دنيزلي زماني آمد که در جدول شرايط تيم ما بد نبود و مي توانستيم حتي قهرمان شويم و حداقل سهميه بگيريم. چند تا نتيجه خوب آورديم ولي دوباره مسائل حاشيه اي باعث شد تيم افت کند. بدشانسي هاي ما زمان دنيزلي هم ادامه پيدا کرد. گفتم هر مربي سليقه خودش را دارد و شايد نتيجه گيري ما در عملکرد دنيزلي هم تاثير گذاشت و نتوانست قابل قبول کار کند. تا دنيزلي آمد بازيکنان را بشناسد، فصل تمام شد. شايد مربي ايراني بود با توجه به شناختي که از بازيکنان ايراني و شرايط پرسپوليس داشت، مي توانست بهتر نتيجه بگيرد. شما قبول کنيد که وقتي تيم روي دور باخت مي افتد جمع و جور کردنش سخت مي شود.تيم براي ليگ انگيزه اي نداشت چون قهرمان نمي شد.

 

بحث کم کاري هم بود؟
وقتي تيم نتيجه نمي گيرد بحث کم کاري و عدم همدلي و هزار حرف ديگر پيش مي آيد . وقتي بازيکنان در يک مسير به نام تيم قرار مي گيرند از من بودن خارج مي شوند و به ما تبديل مي شوند. هيچ بازيکني دوست ندارد که تيمش نتيجه نگيرد.

 

آن مقطع وقتي پرسپوليس 4 تا 4 تا مي خورد، دنيزلي بعد از بازي با تراکتور گفت که 10 بازيکن به درد تيم نمي خورند. اين صحبت ها چقدر در تيم تاثير داشت؟
قضاوت کنيد و خودتان را جاي ما قرار دهيد. وقتي اين حرف ها را مي شنويد ناراحت نمي شويد و اين حرف ها در عملکردتان تاثير نمي گذارد؟ به نظرم مربي حرفه اي مثل دنيزلي بايد در آن شرايط تيم را از لحاظ روحي خراب نمي کرد. اين در شان مربي حرفه اي نيست که چنين حرف هايي بزند. او مي خواست با اين حرف ها کار خودش را توجيه کند. وقتي 10 بازيکن اين تيم به درد نمي خوردند و زياد بودند پس چرا از آنها دوباره استفاده مي کرد؟ او شايد اين حرف ها را نزده يا زده از روي عصبانيت بوده.

 

دنيزلي چقدر در اين نتايج مقصر است؟
وقتي يک تيم نتيجه نمي گيرد يک نفر را نمي شود مقصر قلمداد کرد. از هواداران، کادر فني، بازيکنان و مديريت و همه مقصرند همان طور که در پيروزي همه خود را شريک مي کنند.

 

پرسپوليس با همه مشکلاتي که در ليگ داشت اما در آسيا هواداران را اميدوار کرد. در نهايت هم که اين اميدواري با شکست مقابل الاتحاد به ياس تبديل شد.

در ليگ آسيا خيلي انگيزه داشتيم و طوري بازي کرديم که در دور اول همه صعود ما را به عنوان تيم اول قطعي مي دانستند ولي متاسفانه در دور برگشت اين بازي ها اين قدر ضعيف عمل کرديم که نزديک بود حتي صعود ما هم به خطر بيفتد. ما 2 بازي خيلي بد مقابل الغرافه و الهلال آن هم در تهران برگزار کرديم که خودمان هم نفهميديم چه اتفاقي افتاد. هرچه بود تمام شده ولي ما نبايد کاري مي کرديم که امتيازات خانگي از دست برود. بايد از آن انگيزه اي که داشتيم استفاده مي کرديم و به عنوان سرگروه به مرحله بعد مي رفتيم ولي نشد.

 

چرا پرسپوليس مقابل الاتحاد خوب بازي نکرد.
براي برد رفته بوديم. وقتي ديديم که بايد در خانه الاتحاد بازي کنيم هدف ما اين بود که هر طور شده پيروز شويم. مي دانستيم مرحله حذفي است و اگر اشتباه کنيم مي بازيم. شايد اگر اردو نمي رفتيم و بعد از بازي با الشباب به ايران مي آمديم و بعد به عربستان مي رفتيم خيلي بهتر بود چون مي دانيد که آنجا هوا گرم است و انرژي زيادي از بازيکن مي گيرد.

 

بچه ها اعتراض هم کردند؟
شايد بچه ها اعتراض هم کردند ولي اين نظر سرمربي بود که اين اردو در امارات باشد. به نظرم عملکرد ما در بازي خيلي بد بود و نظر شخصي من اين است که به خاطر اين اردوي طولاني مدت بود.

 

الهلال قوي تر بود يا الاتحاد؟
الهلال خيلي قوي تر از الاتحاد بود و اصلا قابل مقايسه نيستند.

 

پس چرا در عربستان با الهلال مساوي کرديد ولي به الاتحاد باختيد؟
به خاطر اين از الهلال مساوي گرفتيم که آنها 10 نفره شدند. تازه قبل از 10 نفره شدن سوار بازي بودند و موقعيت هاي زيادي داشتند. حتي بعد از 10 نفره شدن هم فرصت هاي زيادي داشتند ولي دفاع و گلر ما خيلي خوب کار کردند.

 

انگار مقابل الاتحاد بازيکنان ترسيده بودند. اين طور بود؟
نه ترسي نبود. مگر مي خواستند ما را بکشند يا اعدام کنند که از آنها بترسيم؟ شرايط بدني بچه ها اجازه نمي داد بهتر بازي کنيم. گفتم از نظر من آن اردوي طولاني به ضرر تيم شد. بالاخره الاتحاد ميزبان هم بود و داور هم سوت را به سمت ميزبان مي چرخاند. با برشي که عربها دارند و کارشکني هايي که کردند مگر غير از اين مي شد انتظار داشت.

 

رويانيان بعد از کسر 20 درصد از قرارداد گفته بازيکنان راه مي رفتند و حتي بعد از شکست مي خنديدند. آيا در تيم چنين شرايطي بود؟
اين نظر رويانيان است و بايد به آن احترام بگذاريم. بالاخره جريمه اي که انجام داده را بايد ببينيم در آينده چه اتفاقي مي افتد ولي فکر نمي کنم بازيکني بعد از باخت تيمش بخندد. به نظرم بد به گوش رويانيان رسانده اند. مگر بازيکني است که مواظب ساق پايش باشد؟ در تيم ما رقابت براي رسيدن به ترکيب خيلي خوب بود. آنهايي هم که بازي نمي کردند دوست داشتند در زمين بودند. حتي بازيکنان حاضر بودند با مصدوميت بازي کنند.

 

اين صحبت ها آزارتان نمي دهد؟
براي ما عادي شده به خصوص من که تجربه زيادي در پرسپوليس دارم. بالاخره در فوتبال ايران بعد از هر شکست و نتيجه اي چنين صحبت هايي مطرح مي شود. آنچه مهم است من پيش وجدان خود راحتم که چيزي براي تيم کم نگذاشتم و حتي وقتي بازي هم نکردم براي موفقيت تيم دعا کردم و حرص خوردم.

 

با باشگاه تمديد مي کني يا مي روي؟
قبلا پيش صحبت هايي را انجام داديم. بايد باشگاه تماس بگيرد و ببينم در ليست تيم هستم يا نه. قراردادم تمام شده. دنيزلي در اين مدت از وقتي آمد مرا بازي داد و خيلي به من اعتقاد داشت اما بعد از آمدن شيث و نصرتي از من کمتر استفاده کرد.

 

بنگر و حسيني گويا پرسپوليسي شدند.

خبر ندارم. مگر اينها پرسپوليسي شدند؟ واقعيت اين است که کاري به اين حرف ها ندارم. هميشه پرسپوليسي بودم و خواهم بود. اگر باشگاه به من احتياج داشته باشد، در خدمت هستم در غير اين صورت تيمم را عوض مي کنم. من 6 سال در اين تيم بازي کردم و خاطرات خوبي دارم. با اين همه مشخص نيست آينده چه مي شود ولي چه باشم چه نباشم اميدوارم امسال سالي باشد که نتايج فصل پيش را جبران کنند و تيمي ببندند که بتواند قهرمان شود و در آزادي جشن قهرماني بگيرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com