مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


خبرآنلاين: بالاخره و پس از حدود دو ماه سر و صداي رسانه‌اي، «اميد نظري» در تمرينات تيم ملي آفتابي شد؛ بازيکن ايراني- سوئدي تيم ملي که متولد شهر مالمو و 21 ساله است. اين بازيکن فوتبالش را در مالمو شروع کرد اما دچار مصدوميت شد و به‌خاطر پارگي رباط زانو، مدتي خانه‌نشيني را تجربه کرد. بعد از پايان دوران مصدوميت، دوباره مي‌خواست در مالمو و اين بار کنار برادر 19 ساله‌اش يعني امين نظري بازي کند که قراردادش به اتمام رسيد و به ناچار به باشگاه آنجل هولم رفت. حالا هم اين بازيکن در اردوي تيم ملي حضور دارد و مي‌خواهد يک هافبک مؤثر براي کارلوس کروش باشد. اولين مصاحبه او که با زبان انگليسي انجام شده را مي‌خوانيد:

*چطور شد که ايران را به عنوان تيم ملي‌اي که مي‌خواهي در آن فعاليت کني، انتخاب کردي؟
من ايراني هستيم. مادرم فيليپيني و پدرم ايراني است اما در سوئد به دنيا آمده‌ام، به همين علت با ايران آشنايي کامل دارم. وقتي به من پيشنهاد بازي در تيم ملي ايران رسيد، متوجه شدم فرصت خوبي به دست آمده تا خودم را به تيم ملي برسانم و در کشور پدري‌ام فوتبال بازي کنم. سوئد کشور محل اقامت من و ايران در قلب من است. از اين به بعد براي ايران بازي مي‌کنم و اميدوارم يک بازيکن مؤثر در تيم ملي باشم.

*اولين بار بود که با تيم ملي تمرين مي‌کردي. اوضاع و شرايط به نظرت چطور بود؟
همه چيز بسيار عالي پيش رفت. همه بازيکنان بانشاط بودند و براي من هم فرصت خوبي به وجود آمد که با بازيکنان آشنا شوم. همه چيز در بهترين شرايط خود قرار دارد و فقط مانده خودم را با سايرين، هماهنگ کنم، بازيکنان را ببينم و آنها هم با من بيشتر آشنا شوند.

*ما در راه رسيدن به جام جهاني 2014 برزيل هستيم. فکر مي‌کني با اين تيم، بتوانيم به سهميه جام جهاني برسيم؟
(او با جديت حرف‌هايش را ادامه داد) من صد‌در‌صد مطمئن هستم تيم ملي ايران به جام جهاني مي‌رود و من هم بازيکن آن تيم هستم!

*چرا کروش تو را به تيم ملي دعوت کرده يعني چه نقطه قوتي داشتي که به تيم ملي ايران دعوت شدي؟
اين را بايد از کروش بپرسيد اما من دعوت شدم چون بازيکن خيلي خوبي هستم. خوب مي‌دوم، خوب پاس مي‌دهم، خوب شوت مي‌زنم و به خوبي مي‌توانم بازيکن مقابلم را دريبل کنم.

*پست بازي‌ات دقيقاً کجاست؟
هافبک مياني يا همان هافبک وسط.

*ما در اين پست، جواد نکونام را داريم، او را مي‌شناسي؟
تقريباً. مي‌دانم که او در باشگاه اوساسوناي اسپانيا بازي مي‌کند و تعدادي از بازي‌هايش را از طريق تلويزيون ديده‌ام. بسيار خوشحالم کنار چنين بازيکن بزرگي، فوتبال بازي مي‌کنم.

*تو مي‌توانستي در تيم ملي سوئد هم بازي کني. مي‌داني که ديگر اين احتمال وجود ندارد که روزي براي سوئد بازي کني؟
من تصميم قطعي‌ام را گرفته‌ام و مي‌دانم ديگر نمي‌توانم براي سوئد به ميدان بروم. از اينکه تيم ملي ايران را انتخاب کرده‌ام، بسيار خوشحالم و به اين انتخاب، افتخار مي‌کنم.

*تو به خاطر انجام چند بازي خوب در مالمو به تيم ملي رسيدي. فکر مي‌کني بتواني جايگاه ثابتي در تيم ملي به‌دست آوري؟
خيلي نسبت به اين قضيه اميدوارم. البته چنين موضوعي در دست من نيست و بستگي به نظر مربيان تيم ملي دارد ولي بايد تلاش زيادي انجام دهم و منتظر فرصت باشم تا ببينيم چه پيش مي‌آيد.

*اشکان دژاگه، هافبک وولفسبورگ آلمان، وقتي براي اولين بار براي تيم ايران به ميدان رفت، دو بار گلزني کرد و بهترين بازيکن ديدار با قطر شد، آيا بايد از تو هم چنين انتظاري داشته باشيم؟
مطمئن باشيد بهترين بازي‌ام را براي تيم ملي ايران انجام خواهم داد و سعي مي‌کنم در صورت داشتن فرصت بازي و موقعيت، در گلزني هم موفق باشم تا يک بازي خاطره‌انگيز مقابل ازبکستان پشت‌سر بگذارم.

*زبان فارسي را متوجه مي‌شوي؟
کاملاً متوجه مي‌شوم اما نمي‌توانم صحبت کنم. بايد بيشتر در اين مورد تمرين کنم تا مشکلاتم به پايين‌ترين حد ممکن برسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com