مطالب علمی- ورزشی- طنز

مطالب علمی- ورزشی- طنز


تورج عاطف

90: نگاهي به سالهاي دور فوتبال مي‌افكنيم و به ياد مي‌آوريم كه روزگاري در اين ديار چه تيم‌هايي داشتيم شاهين، دارايي، تهرانجوان، هما در تهران، شاهين آبادان و صد البته شاهين اهواز در خوزستان و پلي‌اكريل اصفهان، سپيدرود رشت، استقلال رشت، چوكا انزلي، برق شيراز و... نامها بسيار هستند برخي از آنها هنوز مانده‌اند ابومسلم خراسان و ماشين‌سازي تبريز كه روزگاري در سطح اول فوتبال كشور بودند.

 به گزارشي از تلويزيون مي‌نگريم خبرنگار خراساني مي‌گويد شايد سالها طول بكشد تا بار ديگر فوتبال خراسان نماينده‌اي در ليگ برتر داشته باشد. ابومسلم خراسان امروز كجاست؟ چه كسي مي‌تواند باور كند استاني چنين متمول قادر نباشد تيمي را در ليگ برتر كشور تغذيه كند؟ اما چنين اتفاقي افتاده است ابومسلم خراسان كه مردان بزرگي چون مسيح مسيح‌نيا، محمد پنجعلي، خداداد عزيزي، بادامكي، منصوري، جباري، تيموريان، واحدي‌نيكبخت، اكبر ميثاقيان، اكبر اعظم، پتروويچ و اولروم در آن رشد كرده‌اند امروز حسرت مي‌خورد و پيام مشهد ديگر تيم اين استان هم هر سال يك دسته پايين‌تر سقوط مي‌كند به تبريز مي‌رويم آنجا هم روزگاري سبز قباياني چون ماشين سازي داشت كه در فوتبال كشور بزرگي مي‌كردند، اما با سقوط شهرداري تبريز حالا تنها به تراكتورسازي خوش است و حالا نگاهي به داماش گيلان مي‌افكنيم از دير باز خطه گيلان مهد بازيكنان بزرگي بود و مرداني چون سيروس قايقران، غفور‌جهاني، علي افتخاري، سيد جلال حسيني، پ‍‍‍ژمان نوري، احمد‌زاده، اشجاري، شيرزاد و بسياري ديگر از سواحل با صفاي گيلان خود را به فوتبال ايران معرفي كردند به ياد داريم روزگاري در اين شهر قرمزهاي محبوبي چون سپيدرود رشت و بعد هم آبي‌هاي استقلال رشت و صد البته استقلال انزلي رشد كردند و طي اين سالها نام بزرگ ملوان بندرانزلي هم مي‌درخشيد و در كنار انزلي به ناگهان شهر رشت هم صاحب تيمي چون پگاه گيلان شد كه بعدها به داماش تغيير نام پيدا كرد.

 اين روزها داماش مشكلات عديده‌اي دارد اختلاس بزرگ 3000 ميلياردي قرباني به نام گروه سرمايه‌گزاري و هلدينگ داماش را هم داشته است و اين تيم دچار مشكلات مالي عديده‌اي است هر چند كه ملوان هم كه قرار بود تحت حمايت منطقه آزاد انزلي قرار گيرد در روزمرگي‌ها دست و پا مي‌زند، اما موضوع صحبت امروز ما داماش گيلان است امير عابديني مدير عامل اين باشگاه مي‌گويد قرار است فولاد ماهان اصفهان كه مدير عامل نام آشنايي چون محمدرضا ساكت يعني همان مدير عامل اسبق سپاهان است براي خريد داماش پيش قدم شوند، اما مشكلات زياد است اين كه روزگاري سپاهان نوين به ليگ برتر مي‌آيد و امتيازش را به فولاد اهواز مي‌فروشند و امروز قرار است همان تصميم گيرندگان براي اصفهان يك تيم ديگر يعني به اصطلاح داماش و ماهان اصفهان درست كنند طنز تلخ فوتبال ما است، اما سخنان عابديني جالب است كه مي‌گويد جلسه‌اي با مسئولين استاني و شهرداري و شوراي شهر و هيات فوتبال و نمايندگان گيلاني مجلس داشته‌‌ايم و آنها قول داده‌اند در صورت عدم مشتري براي داماش خودشان پا جلو بگذارند و از تيم حمايت كرده و براي اين تيم بودجه‌اي بگذارند مي‌پرسيم چرا اين همه مسئول استان گيلان مي‌خواهند پس از مرگ سهراب به دنبال نوش دارو باشند؟ چرا حالا كه به زعم عابديني قرار است اين همه مسئولين اقدامي كنند بايد در پي خريداران اصفهاني بدوند؟ شايد بد نباشد مسئولين استان گيلان و شهر رشت نگاهي به حكايت‌هاي تلخ امروز ابومسلم خراسان و ماشين‌سازي تبريز و شاهين اهواز بيافكنند و يا به ياد آورند روزگاري در شهر رشت تيمي به نام سپيدرود بود كه آنقدر قوي بود كه بعنوان نماينده ايران به مسابقات بين‌المللي قائد اعظم در پاكستان اعزام مي‌شد، ولي حالا هيچ خبري از اين تيم‌ها نيست كجا رفت شاهين اهواز كه روزگاري قهرمان جام‌حذفي ايران و نماينده كشورمان در جام در جام آسيا شد؟ آيا مسئولين شهر رشت و استان گيلان مي‌توانند بيانديشند چند سال مردم آذربايجان خون و دل خوردند تا تراكتور سازي بار ديگر به ليگ برتر بازگشت؟ آيا بازهم اين آقايان مي‌خواهند دست روي دست بگذارند تا داماش و به دنبال آن ملوان به دسته ليگ اول سقوط كنند؟ چرا اين آقايان امروز نبايد به كمك داماش بيايند دست به دامان صنعت فولادي بشوند كه گرفتاري زيادي با فولاد مباركه سپاهان و فولاد مباركه اهواز دارد گروه صنعتي ماهان در بسكتبال بسيار موفق بوده است و به طور حتم اگر داماش به اصفهان برود روزگار بهتري خواهد داشت، اما مي‌پرسيم اگر داماش از رشت برود و ملوان هم بار ديگر اسير فقر و نداري‌ها و از دست دادن بازيكن بشود كسي در زير باران‌هاي زيباي استان گيلان اشك حسرت چون عاشقان فوتبال در خراسان نخواهد ريخت ؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد حسین لشگری ׀ تاریخ: یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mohammad.jordan.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com